2008-05-20

Celebrity spotting

Körde lite celebrity spotting på vägen från kontoret till hotellet igår. Den första jag stötte på var Thomas Bodström som kom ut från riksdagshuset precis när jag passerade. I släptåg hade han sin pressekreterare, en annan assistent samt en fotograf. Resultatet av det fotot gick att se i dagens Expressen (dock inte online).

Promenerade raskt vidare Drottninggatan bland alla turisterna och vem mötte jag där om inte Andreas Johnson med barn o barnvagn. Han hade dessutom ett par riktigt fula solglasögon.

Där kunde det tagit slut, men på tunnelbanan senare på väg till Fridhemsplan blev det en bonus-kändis, iaf b- alternativt c-kändis. Egentligen lite sjukt att man kände igen honom, Idol-Erik aka Snygg-Erik. Han såg dock ut som en uteliggare. Nytt namn, Inte-fullt-så-snyggt-klädd-Erik!

Tog samma promenad imorse, från hotellet vid Hötorget, via Drottninggatan, Riksdagen, Gamla Stan till kontoret vid Slussen men lyckades inte se en enda.

Nya försök nästa vecka!

5 kommentarer:

Tobbe sa...

Ok, nu får du på nått sätt uppväga det faktum att du kände igen nån från Idol! Fan P-O. Jag är så besviken :-(

Anonym sa...

Undrar om de kände igen dig?

Kapten Haddock sa...

Får hålla med den gamle silverräven. Att känna igen någon från idol är ingen smickrande färdighet. Sedan kommer du ju alltid vara idol-PO för alla här på jobbet. Detta utan att ha tagit en enda ton (förutom en och annan välklingande snarkning på senaste konferensen).

Unknown sa...

Nu e det ju så att jag även läser tidningar, så utan att ha sett idol så kan man i det flesta fall även känna igen folk från programmet.

Och nej, ingen av dem kände igen mig!

Tobbe sa...

Du vet att man inte behöver läsa om Idol bara för att det råkar stå i tidningen va :-P