2009-02-01

Tal till Karlskrona


Som ni säkert redan läst hos Patric så var vi alltså och såg Magnus Betnérs Tal till nationen i konserthuset i fredags. Första gången jag gick på ett evenemang där när inte jobbet varit inblandat. Första gången på mycket länge som jag ens varit på stand up. Tror att senaste gången innan var när vi såg Jan Bylund på Kings Crown. Måste varit innan jag flyttade till stan, iaf 10 år sen. Jan Bylund har väl inte heller varit aktuell sen dess väl och Kingen... ja, det har ju brunnit ner.

Jag gillar Betnérs trumpna förhållningssätt till det mesta och kan hålla med honom om det mesta. Har följt hans TV-serie i höstas vilket kanske underlättade lite för att hänga med på en del av det han sa. Han hann ju beta av en hel del ämnen och det var väl egentligen bara mängden amerikanska presidenter som kanske kändes lite mycket men för övrigt gick tiden alldeles för fort. Hade lätt kunna sitta en timme till. Men man ska ju inte vara pryd när man lyssnar på honom.

En annan sak som man slapp höra som jag trodde alla standupare körde med; "Har ni tänkt på en sak?". Befriande. :-)

Läs gärna Betnérs egna blogginlägg, dels före och dels efter Karlskrona-uppträdandet.

Slutligen; Jag ger honom liksom BLT och kollega Patric betyget 5 lustiga gångstilar som inte var en del av showen fast ändå lustiga av 5 möjliga. (Ja, jag tyckte att han gick lite lustigt.)

Nästa standup för mig blir David Batra & Robin Paulsson den 6/3 i Ängelholm. Är även räldigt sugen på Big Comedy i Karlskrona den 17/4. Gillar standup och nu drar även ett standup-program, Raw, igång på Kanal5, måndagar 21.55.

1 kommentar:

Anonym sa...

Batra är kungen! Bara att tjacka biljett till Big Comedy med! Där är det "platser" och inte fri sittning så du kan välja bra fortfarande.