2010-02-26

Fredagstrippeln vecka 8, 2010

Temat för veckans trippel hämtar vi från Tre Kronors förlustmatch i kvartsfinalen i OS-hockeyn. Vilket antiklimax.

Lyssna på veckans lista med Spotify

  • Paramore - Misery Business
    Misery Business är den låt som gjorde att jag upptäckte Paramore. Denna låten är även med på Guitar Hero World Tour och är riktigt skön att spela. Titeln säger väl allt om varför den är med på listan.

  • Iron Maiden - Chains of Misery
    Nu är jag väl egentligen inte nåt större fan av Maiden. Men icke desto mindre har jag ändå sett dem live. På Roskilde den 29/6 år 2000, kvällen innan tragedin under Pearl Jam -konserten. Under Maiden stod vi bara nån meter bakom där de klämdes ihjäl 24 timmar senare stod. Låttiteln gör iaf att de platsar på veckans lista.

  • Pain - My Misery
    Hösten 2005 befann jag mig under en vecka i Düsseldorf, utsänd för jobbets räkning som SPOC under ett stort projekt. Den musik jag hade i lurarna när jag strosade runt i stan på morgnar och kvällar var oftast Pain. Väldigt trevlig strosmusik. Titeln här med som gör att låten platsar på listan.



Lämna gärna feedback på veckans lista!

Inga kommentarer: