2007-11-13

Vill ha

Det kan inte undgått någon med något minsta teknikintresse inriktad mot det mobila att Google släppte det alla trodde skulle vara en gPhone men som i själva verket var en plattform/ett ramverk för att bygga mobila applikationer.

För lite demos på vad man kan göra och hur pass "enkelt" det är att göra det rekommenderas följande bloggpost från CrunchGear.

Kunde man fått tillgång till detta i denna mobil så hade tekniklyckan varit fullständig.

Även den hittad via CrunchGear.

Kanske skulle ladda hem SDK'n för Android och labba lite hemma. Google har utlyst en tävling med 10 miljoner dollar i potten. Någon som har en bra idé?

Medans vi ändå är inne på Google så har jag ju tidigare postat om att det inte hade varit helt fel att jobba på Google. Nu bekräftas detta ytterligare via detta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har för mig att de som fick optioner och aktier i Europolitan oxå gjorde en rätt fin vinst efter att den splittades ett par ggr. Matchar ju givetvis dock inte detta.

Anonym sa...

Glömde skriva att jag pillade på en iPhone härom veckan. Grymt sa grisen! Men visst, de har ju ett helt låst OS så där skiljer det ju rejält men som sagt, GUI:t är det mest användarvänliga jag testat ever.

Unknown sa...

Kom in för sent för att få europolitan-optioner. Tyvärr!

iPhonen e säkert jättetrevlig, men som sagt låst och till råga på allt än så länge bara 2G har jag för mig.

Har iaf fått igång SDK'n till Android med emulator o allt på datorn här hemma. Nu är det bara det bra idén som saknas! :-)