2008-02-07

Domedagen (Dagens låt)

Dagens låt är Doomsday med Atreyu.

Anledningen är att jag idag fick "domen". Jag har fått diabetes. Låter dramatiskt, men behöver inte vara det. Bl.a. lite justeringar av matvanorna, inget större. Ändrade mer för ett år sen när vi körde GI stenhårt. Eftersom GI till viss del fortfarande lite är basen för den mat vi lagar hemma så blir det inte jättedrastiskt. Sen kan det vara bra med än mer motion, bl.a. för att komma ner lite i vikt.

Så ligger landet iaf!

(Denna låten borde passa Dr Bengus utmärkt med! För övrigt är det nu drygt 2 månader sen Dr Bengus skrev nåt på sin blogg! :-) )

6 kommentarer:

Tobbe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tobbe sa...

Jajaja, kan hända att det var det :-)

Trist att höra :-/

Men som sagt, ok musikval även om min favoritlåt med Atreyu är Right Side of the Bed, http://www.youtube.com/watch?v=C4mT_aVBWgE

Ett alternativ hade varit My Apocalypse med Arch Enemy kanske (ok tar chansen att promote:a lite här :-) ), http://www.youtube.com/watch?v=mZM-d2qD15E

Anonym sa...

Segt med beskedet men det kanske kan bidra till lite gott som med kost och såna pryttlar?

På tal om det. Den där procentometern. Är den up-to-date :-)

Unknown sa...

Tobbe; Arch Enemy var på tok för mycket growl i mitt tycke. Dock väldigt överraskande att det e en tjej som growlar. Mindre överraskande att hon var tysk.

Patric; Förhoppningsvis. Man får försöka se det positiva i det hela. Har redan gett viss effekt i form av lägre blodsockernivåer. Så förhoppningsvis ska vi nog hålla det stången.

Ska ta 2 blodprov till kommande vecka för att se om det är typ-1 eller tp-2 diabetes. Troligtvis typ-2, men vi får se.

Var länge sen jag uppdaterade "procentometern", har dock gjort det nu med dagsfärska siffror.

Anonym sa...

För en helt okultiverad. Vad är skillnaden på typ 1 och 2?

Såg ett par låtar med Arch Enemy på Arvikafestivalen för något år sen. Ola tjatade på men jag kom inte därifrån övertygad. Gick snarare långt innan det var slut :-)

Unknown sa...

Typ-1 är lite allvarliga, kroppen klarar inte av att producera tillräckligt med insulin. Kräver såvitt jag vet i de flesta fall att man måste ta insulinsprutor.

Typ-2 är då följaktligen lite mildare. Går ofta att hålla nere blodvärdena om man äter rätt o motionerar.