2008-11-05

Trött tisdag

For upp igår när klockan ringde 05.15, åkte till jobb, men hann inte mer än dit och starta upp datorn förrän det ringde och jag fick åka hem för att vabba istället. Väl hemma så infann sig effekterna av den tidiga morgonen så jag somnade lite lätt i soffan medans barnen lekte. Sov nog inte mer än högst 2 minuter i sträck nångång men jag hann med ett par såna iaf.

Tänkte jag skulle jobba lite iaf hemma, men det blev så med det. På eftermiddagen var det sen samma visa igen, d.v.s. somnade i soffan när sonen spelade TV-spel.

Frun köpte med sig McDonald's-mat hem men det visade sig att vi inte fått med riktigt allt. Bl.a. pommesen saknades! Inte första gången det händer heller och man kör ju inte direkt tillbaks när man upptäcker det hemma vid köksbordet. Gjorde istället en Bad Boy och skrev ett irriterat mail till dom.

Efter att ungarna kommit i säng satt jag återigen och halvsov i soffan till Champions League-fotbollen. Skulle precis gå ner och lägga mig när jag fastnade framför ett dubbelavsnitt av 2 1/2 män varefter jag återigen somnade i soffan. Vaknade till med ett ryck vid ettiden på natten och lyckades då äntligen pallra mig ner till sängen.

5 kommentarer:

Tobbe sa...

Horisontalläge på soffan framför TVn är det vakna tillståndets värsta fiende!

Unknown sa...

Sant!

Åsa sa...

DVS herr Larsson gjorde oxå som Knosbruden alltid gör, men väldigt sent på kvällen. En äkta Knosbruden somnar senast kl 21 i soffan :)

Anonym sa...

I horisontalläge funkar inte ens dubbla Red Bull! Inför UFC 85 tryckte jag i mig två stycken på 10 minuter. Lik förbannat somnade jag innan huvudfajten sändes.

Unknown sa...

Tror inte ens ett helt flak Redbull hade hållt mig vaken till UFC! :-)