2010-02-05

Fredagstrippeln vecka 5, 2010

Veckans tema är New York. Har bara varit där en gång och det var under Kuwaitkriget 1991. Vi tvekade ett tag innan om vi skulle åka eller inte. Vi bestämde oss till slut för att åka och det var tungt beväpnade vakter på Heathrow i London och planet var ganska glest befolkat. Har iaf längtat tillbaks dit igen sen dess.


  • Pet Shop Boys - New York City Boy
    Från deras platta Nightlife från 1999. I princip den enda låten från den plattan som jag kommer ihåg.

  • Paloma Faith - New York
    Vet inte så mycket om Paloma Faith. Bara att jag såg ganska skön video med en annan av hennes låtar som jag inte kommer ihåg just nu. Annorlunda, skön röst.

  • Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind
    Har generellt sett väldigt svårt för Hip Hop, men det är något av det bättre jag hört på länge. (I ärlighetens namn så hör jag inte så mycket.)


Lyssna på veckans lista med Spotify

Lämna gärna feedback på veckans lista!

Inga kommentarer: