2013-01-02

Mitt musikår 2012

Lätt misshandlad blogg, jag vet. Men jag ska ändå sammanfatta musikåret 2012 för min egen del och då blir det i detta forumet. Sammanfattningen kommer från last.fm dit jag skrobblar allt mitt musiklyssnande från Spotify.

Följande är de artister jag lyssnat mest på under det gångna året:
  1. bob hund
  2. First Aid Kit
  3. Sparzanza
  4. Markus Krunegård
  5. Mustasch
  6. Mumford & Sons
  7. Kent
  8. Petra Marklund
  9. Olle Ljungström
  10. The Smashing Pumpkins
  11. SPARK!
  12. Pulled Apart By Horses
  13. Foo Fighters
  14. Radiohead
  15. Laleh
En ganska spretig blandning, men så lyssnar jag med på ganska blandad musik. Allt beroende på plats, humör, vad jag gör eller annan anledning. Lite oväntat dock att man hittar bob hund i topp, men jag är lite periodare med dem. Man blir aldrig besviken på bob hund.

Om vi går in lite mer specifikt på vilka låtar jag lyssnat mest på så ser listan ut som följer:
  1. bob hund – Harduingetmankandansatill?
  2. Markus Krunegård – Everybody hurts
  3. First Aid Kit – Emmylou
  4. Kent – 999
  5. First Aid Kit – The Lion's Roar
  6. Petra Marklund – Händerna mot himlen
  7. Radiohead – The Daily Mail
  8. Laleh – Vårens första dag
  9. bob hund – Låter som miljarder
  10. First Aid Kit – In the Hearts of Men
  11. Thåström – Beväpna dig med vingar
  12. Albin Gromer – För det är du - Alternativ version
  13. Gossip – Perfect World
  14. First Aid Kit – Blue
  15. Markus Krunegård – Askan är den bästa jorden
En sak som slår en här är att av de lite hårdare banden från den första listningen; Sparzanza, Mustasch och Foo Fighters finns ju inte alls med i den andra listningen. Kan bero på att med dessa har jag kört hela plattor och då blir det ju inte specfika låtar som drar iväg. En annan sak som oxo slår en är att det av 15 låtar så är 13 stycken av svenska artister. En tredje sak är att de talangfulla systrarna i First Aid Kit har 4 låtar med bland de 15.

1 kommentar:

Min väg tillbaka sa...

Flera riktigt bra artister/grupper i din lista :)