2008-06-02

Whiskyvecka


Idag släpptes den första riktiga tappningen av den svenska whiskyn Mackmyra, med det passande namnet "Den första utgåvan". Den släpptes dock bara till systembolagets beställningssortiment, men utbudet var klart bättre än preludium-serien. Hela 30000 ex släpptes och fler kommer i höst. Hade tänkt köa iaf en haltimme-trekvart innan systemet öppnade idag men med min vanliga taskiga timing så fick jag stanna hemma och vabba då sambon befinner sig på kurs i Malmö.

Som av en händelse så gjorde då min kollega Mr Nifty sitt första inlägg på sin blogg sen den 11:e januari där han skriver om att han ska åka och köa för ett annat spritsläpp idag, den årliga Grönstedt's National. Så varför inte ringa honom så att han kanske kunde lägga en beställning på Mackmyran med till mig. Enligt uppgift ska nu detta vara gjort.

Som om det inte räckte med whisky där så fick jag förra veckan brev från den lokala whiskyklubben där jag tidigare var medlem där jag signat mig för en andel i en whiskytunna. Styrelsen hade nämligen beslutat att buteljera den sista tunnan nu och det är dags för avhämtningen någon kväll denna veckan.

Om knappt 2 veckor går bilen till Bordershoppen i Puttgarden och då blir det nog till att köpa nån annan whisky än Mackmyra då det nästan är det enda jag har i spritskåpet och de flesta där bjuder jag inte vem som helst på. Dessutom har jag bara öppnat de jag har dubbletter av. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt läcker sida whiskeysällskapet hade du :-)

Unknown sa...

Frånsäger mig allt ansvar från den! :-)