2008-08-06

Dator-uppdatering

Efter att för ett par veckor sen flaggat för att datorn var ominstallerad och att jag snart kanske skulle dyka upp i WoW's underbara värld igen har följande hänt...

Först åkte vi på husvagnssemester så att veckan efter försvann helt. När jag under veckan därpå började greja med brandväggar (Comodo, som jag tyckte var bökig) samt virusprogram så fick datorn återigen tuppjuck och krävde helt plötsligt lösenord för att jag skulle komma in, vilket jag inte hade nåt. Så efter att ha funderat ett par dar så installerade jag om Win XP Pro ännu en gång. Denna gången gick jag lite lugnare tillväga. Först installerades AVG Anti-virus och scannade igenom datorn, sen AVG Anti-spyware och scannade igenom datorn och till sist brandväggen, men denna gången blev det ZoneAlarm som jag känner mig mer hemma med.

Fått igång surfning nu igen med efter att fått gå förbi routern som även den verkar ha kajkat ur. Nånting stämmer inte och den skulle behöva installeras om den med, men det får bli en senare fråga. Kopplar jag mig direkt mot ADSL-modemet funkar det alldeles utmärkt. Så nu kan vi inte komma åt internet från våra bärbara datorer, vilket vi knappt kunnat sen innan Öland ändå.

Så idag har det då hänt, installationen av WoW har startats. Har väl därefter bara ca en miljard patchar att ladda ner. Men det finns hopp! :-)

Lagom till att detta blir klart är det ju då dags för den stora dagen och efterföljande resa så det tar kanske ytterligare nån vecka innan jag spelar igen (om nu gubbarna finns kvar?). :-)

Så, när ni minst anar det kanske Bafka eller Koblenz dyker upp igen!

UPPDATERING...
Första patchen var på 1.1GB! Kommer att ta en stund, tror jag går och lägger mig och fortsätter imorgon! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Känns som du har en strålande karriär på HelpDesk framför dig!

Och många pluspoäng till att spelandet är igång igen!