2007-05-28

Mitt vanliga flyt


Om mindre än 2 veckor, närmare bestämt den 8-11 juni, ska jag och sambon befinna oss i Barcelona för en liten weekendsemester där vi förhoppningsvis ska få se matchen Barcelona-Espanyol på söndagkvällen. Skulle varit stort att få se en av världens bästa spelare, Ronaldinho, live. MEN, det lär vi inte få eftersom killen fick hjärnsläpp, iofs delvis befogat, och skickade Getafes lagkapten till den lokala kastratkören med en perfekt taskspark. Rött kort, utvisad och avstängd nästa match som visar sig vara vår match då det är landskampshelg nästa helg. Typiskt!

Påminner mig lite om när jag såg min allra första allsvenska match som liten, Trelleborg-IFK Göteborg på Vångavallen och den bäste då, Torbjörn Nilsson, (Vem är det? Frågade sig nu Dr Bengus?!), var skadad. Så typiskt för mig.

Till råga på allt får vi säkert inga biljetter heller, vilket vi får reda på om ca en vecka. Men men, vi kommer iaf iväg till Barcelona.

6 kommentarer:

Tobbe sa...

Frågar mig mer varför man orkar bry sig om fotboll överhuvudtaget, vem som sen spelar och vem fasen han är/var hamnar ett par pinnar ner på frågeställningen :-)

Unknown sa...

Rätt många som gör det iaf! Men ett inte helt oväntat svar från dig! :-)

Anonym sa...

Ärligt talat. Du åkte till Vångavallen för att se fotboll? Själv minns även jag min första match; Svenska Cupen på 1800-talet någon gång. Ifö/Bromölla IF (som då spelade i div 1 södra) mot IFK Göteborg. 2-1 till Bromölla i halvtid. 9-2 till Göteborg när matchen var slut :-D

Unknown sa...

Jupp, Vångavallen blev det, mestadels pågrund av att jag åkte med min kusin och hans farsa som bodde lite närmre Trellehåla. Kommer inte ihåg jättemycket, som sagt att Torbjörn Nilsson inte var med, att det var jättemycket folk och att vi satt inne på löparbanorna och lutade oss mot reklamskyltarna vilket inte var jättepoppis bland funktionärerna. Detta var tidigt 80-tal då IFK var väldigt bra, kan t.o.m. ha varit så att det var Svennis (Vem? tyckte jag Tobbe säga nu igen!) som var tränare, men det låter jag vara osagt. Tror att IFK vann, men det låter jag oxo vara osagt!

Tobbe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tobbe sa...

Fotboll är en masspsykos som hetsar folk till att köpa massa skit dom inte behöver! T.ex. tröjor med namn som inte ens är deras egna! Hade jag trott på det här med himmel och helvete hade jag nog ansett idrott rent generellt vara djävulens påfund för att rekrytera folk till sina allt mer växande styrkor!
Nu tror jag inte på det utan tycker mest att 97,57% av det är allmän skit :-)

Det går inte editera inlägg :-)