2007-05-11

Sod off, I'm full


Det var inte så mycket GI över den heller! :-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stämmer fortfarande de där 40 % till höger på din sida ;-)

Unknown sa...

Den gjorde det innan helgen iaf. Ingen GI-helg här inte. Smörgåstårta 2 dar i rad och till kvällsmat McD. :-)

Till mitt försvar vill jag ändock påpeka att det var mycket sallad på pizzan! :-)

Tobbe sa...

Hmmmm... Aldrig riktigt förstått resonemanget att om det ingår en nyttig ingrediens i något fatalt onyttigt så ursäktas på något sätt onyttigheten till viss del, ökar ju bara på totalen :-)

Lite som att folk säger att dom tjänar på att köpa något som är nedsatt i pris! Möjligen kan jag gå med på att man sparar lite om man ändå tänkt köpa det men upptäcker att det råkar vara nedsatt när man väl kommer dit. Köper man det enbart för att man inser att det är nedsatt har man varken sparat eller tjänat på det, bara förlorat!

I fallet med onyttigheter kan man väl möjligen se det som en bonus att man råkar få i sig lite näringsämnen oxå om det nu råkar ingå nått nyttigt i det!

Pizza är onyttigt, pizza är gott, det är inget att hymla över, det är så det ska vara :-)

Unknown sa...

Jo, så är det. Fråga din bordsgranne. Äter man nåt onyttigt och kompletterar det med nåt onyttigt så tar de ut varandra. Sen att det kanske mest är mentalt, lite som sockerpiller, behöver vi ju inte basunera ut. :-)

Unknown sa...

OK, inte din bordsgranne då, utan patrics, d.v.s. Mr Nifty.

Anonym sa...

Haha, Mr Nifty ja. Som inte äter vita/ljusa frallor men gärna slänger i sig andra grejer. Å andra sidan påstår samma kille att han är kommunist medan han konsumerar prylar som värsta jag vet inte vad :-)

I övrigt håller nog faktiskt Tobbes resonemang.

Anonym sa...

Ingen av er som inhandlat biljett till Mustasch för övrigt?

Unknown sa...

Håller väl i princip med er, försöker mest intala mig själv att det inte var så farligt att svulla en pizza. :-)

Nope, inte inhandlat mustaschbiljett, hade gärna gjort, men varit borta så mycket på sistone så att det troligtvis är bäst för husfridens skull att avstå. Är inget jättefan ändå. Senaste plattan e OK, övriga har jag inte lyssnat på eller inte orkat ta mig igenom.