2007-12-17

Julklappar på jobbet

Egentligen skiter jag fullständigt i om vi får julklappar på jobbet eller inte. Men visst är det ju kul att få nån form av uppskattning.

Tidningen Shortcut har listat de presenter som uppskattas mest respektive minst från arbetsgivaren.

TOPPLISTAN - det här önskar sig de flesta av chefen i år:
1. Bonus
2. Presentkort på t.ex. spa, delikatesser eller böcker
3. Matkorg
4. Biobiljetter
5. Extra ledighet
6. Pengar till välgörenhet
7. Vin


BOTTENLISTAN – det här bör du som chef undvika att ge bort:
1. Profilartiklar med företagets logotyp
2. Väska
3. Sällskapsspel
4. Hushållsartiklar (glas, porslin, kastruller m.m.)
5. Sportartiklar
6. Chokladask eller godis
7. Badhandduk


Efter att ha studerat denna lista så kan jag konstatera att jag genom åren fått hälften av de 14 saker som listats ovan. Tyvärr bara 1 (en) från topplistan. Övriga 6 från bottenlistan. Hur ska man tolka det? Det som jag fått från topplistan var Pengar till välgörenhet och det jag inte fått från bottenlistan är Sällskapsspel.

Om vi nu mot all förmodan skulle få nåt i år så lutar det nog åt Sällskapsspel så att botten nås med en rejäl grundstötning! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har ju varit på samma bolag så jag kan bara instämma. I år verkar det dock inte bli något alls. Inte ens en jultallrik, jullunch eller liknande.

Unknown sa...

Jag har oxo bara varit på ett bolag, i princip. Räknar inte min 2-månaders utsvävning.

Vi får iaf en julfest! :-)

Anonym sa...

Fick en julklapp från Samsung idag. En korg med lite julkaffe och chokladkakor. Rätt trevligt ändå och går garanterat åt :-)