2007-12-25

Status efter första delen av årets julfirande

Märks att man blivit äldre och fått barn. Årets julklappsskörd bestod i 5 paket av vilka 4 delades med sambon. Har dock en ny chans imorgon då vi ska till sambons föräldrar och ny julklappsutdelning.

Det paket jag fick personligen var årets version av Football Manager. Så nu kommer det bli hård konkurrens om speltiden mellan FM2008 och WoW.

Att komma hem till föräldrarna innebär även att man ska hinna fixa till diverse tekniska saker som de inte riktigt har koll på. Dels har jag försökt lära dem skriva ut hela bilder på skrivaren och dels har jag helt utan förkunskaper lyckats uppgradera mjukvaran på farsans GPS samt installera alla fartkameror på densamma. Hoppas bara det funkar.

På schemat imorgon står det att jag ska se över föräldrarnas nya digitalTV/digitalbox/VHS-DVD/tyska-kanal-parabol konstellation. De får inte allting att funka ihop ordentligt. Ska se om jag kan bringa nån klarhet i detta samt lära dem att spela in med.

Dagens varning är en upprepning sen tidigare, se upp för Nygårda julmust! Har dagsfärsk erfarenhet av den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duy kan ju inte svika WoW nu när alla andra fått världens nytändning. En massa tabeller och statistik kan du läsa i Sporten i BLT istället för FM2008 ;-)

Känner för övrigt igen det där beteendet med att hjälpa päronen med allt elektroniskt. Min insats i jul blev att hjälpa mamma med kvittoinställning i Thunderbird samt farsans konto på Mina Sidor.