2008-05-27

Tight schema

Kom ganska sent från jobbet/utbildningen idag. Klockan var mer än 17.30 och jag hade ganska brått att hinna till hotellet för att lämna väskan för att sen hinna ut till affärerna, tänkte hinna köpa ett par byxor, ett par som finns på "Världens bästa"-listan, d.v.s. ett par zip-off brallor. Som tur är stänger ju inte affärerna i city förrän kl. 19.

Hann dessutom stanna till på vägen för att köpa lite strumpor och en ny skjorta. Väl på hotellet funkade kortet till dörren så det var bara att ta sig ner till receptionen för att fixa ett nytt. Visade sig att det kunde avmagnetiseras om man hade telefonen eller nån annan mojäng, typ iPoden i samma ficka.

Sen ut på stan direkt igen, in och ut ur alla möjliga klädesaffärer innan jag hittade ett par på The Stadium. Kvällsmaten var planerad att förtäras på Burger King, men tydligen hade de inte kvar restauranten nere vid Stureplan som jag trodde. Så det blev till att traska hela ner till Vasagatan (Centralstationen) för att få sig en Whopper Cheese Meal.

Tillbaks till hotellet för att lämna prylar, ringa lite samtal, boka biobiljett till nya Indiana Jones filmen.

Har tyvärr en AP på mig som jag lovat fixa till gruppaktiviteten imorgon som jag får ta och fixa efter bion (om jag orkar).

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ett hårt liv i 08-land när det värsta som sker är att man letar efter ett BK ;-)