2008-05-26

Celebrity spotting, the sequel

Körde ytterligare en vända med celebrity spotting på promenaden från kontoret till hotellet. Tog en stund innan man sprang på den förste, som visade sig vara en av förra veckans "celebrities", Andreas Johnson. Även denna gången med barnvagn, dock utan förra veckans fruktansvärt fula solglasögon. Men jag var nog ute lite senare än senast då jag mötte Andreas redan uppe i Gamla Stan. Förra veckan mötte jag honom inte förrän vid stadsteatern.

Andre man på listan kunde jag inte först placera, men jag kände igen honom och fick göra lite efterforskningar på nätet när jag kom till hotellet, nämligen Per Unckel. Politiker, numera landshövding i Stockholms län.

När jag passerade riksdagen såg jag dessa veckors första kvinnliga "celebrity", Ylva Johansson, Socialdemokratisk politiker. Av någon anledning hade hon dessutom en blomsterkrans på huvudet när hon cyklade iväg.

För övrigt var det tomt på kändisar. Svårt att hålla koll för de tyska turisterna har redan invaderat stan. Särskilt längs Drottninggatan.

Uppdatering:
Dagsaktuell bild på Ylva Johansson kan ses här. Ylva är andra stolpskottet stående från höger. Anledningen till blomsterkransen var tydligen att sossarna presenterat sina egna sagoberättare, förlåt sommarpratare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt att jag känner en stalker!

Unknown sa...

Minst! Den skäggige herrn i fyrklövern bredvid din på jobb är certifierad web-stalker! :-)