2009-03-04

Musiksmak

Hittade en sample applikation för ett API till Last.fm. Testade den genom att knappa in mitt användarnamn, väntade en liten stund och ut kom följande resultat... Min musiksmak i procent enligt den statistik som jag scrobblat till Last.fm:

- rock (11.33%)
- Melodic Death Metal (8.13%)
- Stoner Rock (7.67%)
- industrial metal (7.34%)
- metalcore (5.77%)
- Gothic (4.27%)
- alternative rock (3.87%)
- metal (3.53%)
- electronic (3.17%)
- alternative (2.82%)
- indie (2.72%)
- singer-songwriter (2.55%)
- industrial (2%)
- soul (1.71%)
- hard rock (1.58%)
- emo (1.36%)
- Gothic Metal (1.25%)
- 80s (0.76%)
- Classical (0.62%)
- Grunge (0.42%)

Lite överraskad över utfallet, hade bl.a. inte räknat med att melodiskt dödsmetall skulle komma så högt upp på listan.

För er som har last.fm-konto och som scrobblar regelbundet, testa själv här!

Uppdatering (20090305 21:30):

Missade ju en rätt väsentlig del av listningen, d.v.s. den typ av musik jag lyssnat mest på.
BongoInc's musical taste is best described by the word:

swedish (27.15%)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vän av ordning vad som är kvar till kategorin "alternative" med alla subgenres du redan listat :-)

Anonym sa...

WTF! EMO? Såg jag rätt? Hjälp! Jag är blind!

Unknown sa...

Vet inte riktigt vad emo är för typ av musik, iaf inget jag aktivt söker efter. Det låter ju som om det skulle vara lite deppigt, sorgligt och det närmsta man kommer det är väl nästan Antony and the Johnsons.