2009-03-16

Veckan som gick


  • För att råda bot på mina oregelbundna uppdateringar på bloggen har twittrat på lite. Se för att hålla koll på mig lite mer till vardags läser man antingen här till höger i menyn eller på Twitter. Lyckades locka in 2 nya i detta, Mr Nifty och Dr Bengus Segundo. Mr Nifty uppdaterar på bra, dock är det lika glest mellan inläggen för Bengus twittrande som på hans blogg. :-)

  • Fick beställt en ny kylare till slut förra veckan samt fick den isatt nu i helgen. Tydligen var den gamla helt slut då hela underdelen ramlade ur när den skulle lyftas ur. Men nu går den som ett skott igen.

  • Besiktade den andre bilen i fredags. Och döm av min förvåning när det inte fanns nåt att anmärka på. Skönt. Dock bokat tid för kamremsbyte samt 9000-mila service till det facila priset 7363:-! En bra deal! Märkesverkstan ville ha ca 10 papp enbart för kamremsbytet!

  • Hade stora förväntningar på SVT's roastprogram, Grillad, i fredags. Var länge sen jag var så besviken på ett program. Efter att ha sett Comedy Centrals roast av Pamela Andersson så spelade SVT's variant på korpnivå. Får hoppas på Kanal 5's variant som jag inte vet när det har premiär. Av det jag läst om det så verkar det ha lite större potential.

  • Det har varit fortsatt att vara fullt upp på jobbet, ligger fortfarande efter men det ser lite ljusare ut. "Tyvärr" fick min hjälpreda barn i fredags så nu är han inte här denna veckan och hjälper mig.

  • Lyssnat av lite ny musik; Thåströms nya, låter ungefär som Thåströms gamla. Helt OK, dock inget uppåttjack. Borde kanske släppts i okt-nov istället. U2's nya var riktigt tråkig. Fick inget sug alls på att lyssna igenom den igen. Hammerfalls nya var rätt trist den med. Mando Diaos nya var rätt OK, ingen kioskvältare kanske, deras tidigare har varit bättre. Till slut, Morrisseys nya var oxo OK, lät som... Morrissey. Summa summarum, framförallt riktigt besviken på U2!

  • bob hunds nya singel, Tinnitus i hjärtat, låter... som ingen annan, d.v.s. som bob hund. Dock nog bara Patric av mina läsare som riktigt förstår att uppskatta dem. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

* När är det mer lönt att skaffa en ny(are) bil än att fixa och trixa med reservdelar?

*Har inte sett det svenska Grillad men däremot en hel del på Comedy Central och bl a avsnittet med Pamela. Är nog beredd att hålla med utan att ha sett den svenska kopian.

* Bäst i detta inlägget var dock att Fredde "Flex" Åberg räknas som din hjälpreda :-)

* Yes, bob hund rockar! Häng med till Mejeriet 24/4 vet jag :-) Vad gillar du singeln Fantastiskt?

Unknown sa...

- Ang. bil, svårt att säga. Det är väl aldrig lönt med bil, det är ju inte direkt en investering som man kan räkna med att få tillbaks det man plöjt ner i den.

- Inte hört Fantastiskt, den har jag missat helt, får ta tag i det. Hade gärna åkt till Lund, men det passar nog tyvärr inte tidsmässigt.