2009-03-07

Batra & Robin

Igår fredag var jag och min kära hustru på David Batras och Robin Paulssons skåneturné i Ängelholm. Biljetterna hade jag fått av min brors familj i julklapp. Till skillnad från Magnus Betnér så är dessa båda lite mer familjevänliga.

Efter en kortare inledning av en tjock man i smoking och en kort gemensam inledning så var showen uppdelad i 2 akter med paus emellan. Robin som får anses vara den lite mindre rutinerade av de två inledde. Hans standup bygger rätt mycket på den klassiska standup-frågan; "Har ni tänkt på...?" samt är uppbyggt till stor del på vitsformatet. Den som brukar se hans talkshow, Robins, på SVT så kände man igen hans inledande påor i programmet på hans standup-stil. Plus för hans interagerande och improviserande med publiken. Sen är han även riktigt duktigt på att imitera, dels Zlatan som han gör riktigt bra, men även andra. Betyget för hans insats blir en 3:a.

Efter 20 minuters paus tog David Batra vid. Märks att han är lite mer rutinerad. Även han interagerade en hel del med publiken och improviserade en del. Hans standup-stil är dock mer uppbyggd runt en röd tråd och lite längre ämnen men där delar från ett ämne ofta dyker upp i ett annat. Dock känner man igen en del om man hört honom förut. Tycker mig även känna igen en del av karaktärsdragen från ett par av hans gubbar från Kvarteret Skatan och Morgonsoffan. Batras insats får betyget 4-.

Så totalbetyget för denna 2 timmarsshow inkl. 20 mminuter paus blir 3+.

Jag vet, usel bild, satt lite långt back åt sidan och det var lite mörkt. Men på bilden ska det vara; en tjock man i smoking (ja, han kallade sig så), hette dock typ Erik, Robin samt då Batra.

Inga kommentarer: