2007-08-29

I musikpipen för tillfället

Dr Bengus tipsade mig om Takida. Ett svenskt band från Ånge. Hade jag inte visst det på förhand hade jag trott att det var Creed som jag lyssnade på. Skön rock'n'roll som är väldigt bra att lyssna på när man jobbar. Rekommenderas om man nu gillar band som låter som just Creed. Går att lyssna på ett par låtar på deras MySpace-sida.

. . . . .


Utöver ovan nämnda Takida, så går även Moneybrother varm för tillfället. Senaste plattan, Mount Pleasure, har precis släppt och även den är väldans bra. Kanske inte som hans 2 tidigare album men ändå. Klart godkänd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Takida tycker jag mest ingenting om. Moneybrother däremot är grym live. Sällan jag sett sånt ös. Har lite svårt att lyssna på honom hemma. Videon du hade klistrat in funkade men är nog inget jag plockar upp igen. Påminner han inte lite om Bruce förresten?

Unknown sa...

Takida kanske inte är din grej riktigt! :-)

Live är Moneybrother riktigt bra. Är nog den bästa konsert jag sett på det som en gång var Kino. Jo, han påminner rätt mycket om Bosse Sprängsten, iaf Bosse för typ 20 år sen.