2007-08-08

Lill-lördagsblandning

Efter senaste inlägget dök herrar f.d. funka och Starke Arvid upp och vi sökte oss nästan till första bästa ölkiosk en kort bit in på Ströget. Blev dock inte så många öl, kanske t.o.m. någon för lite.

Matchen var OK även om resultatet sög puck.

Avslutade dagen med en förrätt på en Indisk restaurant vid 23-tiden samt en öl vid Lilla Torg i Malmö.

Summa summarum, en väldigt trevlig dag!

. . . . .


Var på Netonnet's lagershop här i Malmö idag och kollade lite. Åkte helt själv så att jag kunde gå och strosa i godan ro. En hel del man vill ha. För tillfället väldigt intresserad av dels en GPS till bilen samt Espresso-maskin till köket. Snöat in lite på cappucino sen man var nere på kontinenten i början av Juni. Konnessören i mig har blivit lite extra internationell.

Problemet är att både GPS och schysst espresso-maskin inte är speciellt jättebilliga!

. . . . .


Passade på att köra genom kvarteren där mina gamla grundskolor låg. Kände knappt igen mig. Nya hus överallt och nya vägsträckningar. Vissa saker helt förfallna. Känner dock inte att jag saknar det.

. . . . .


Grillad oxfilé hemma hos paranteserna ikväll. Kanske onödigt att säga att det var väldigt gott. Dessutom med ett mycket gott rödtjut till.

. . . . .


Halvannan vecka kvar tills det är dags att börja arbetsträna igen. Ser faktiskt fram emot att komma in lite i rutiner igen. Börja träna igen (2-3 badmintonpass i veckan samt 2 spinningpass är målet). Börja äta ordentligt igen. Börja kunna lyssna på vilken musik jag vill igen. Börja få ut rejäl lön igen.

Dock vet jag inte om jag vågar prova cappucinon i automaten på jobb. Vet ingen annan maskin som kan göra goda saker så räliga. Men det kan väl inte vara sämre än det vanliga kaffet?! Men den maskinen har överraskat negativt förr så man vet aldrig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Är f.d. funka Bengan the Man? Lilla Torg så här års för övrigt måste varit riktigt najs, slutresultatet till trots?

NetOnNets lagerbutik låter riktigt najs! Har aldrig varit där men jag hade nog haft svårt att gå in utan att flåsa ihjäl mig. Dock har jag kommit till stadiet där jag vill ha en massa prylar men den förståndiga vuxna människan i mig säger att det är onödigt. Ytterligare ett 30-årstecken?

Låter som ditt liv i största allmänhet börjar igen när du kommer tillbaka till jobbet ;-)

Tobbe sa...

Får ju en GPS med europakartor för ~1500 pix! Är ju billigt! Allt jag vill ha kostar mer :-)

Tobbe sa...

Tillägg: NetOnNet är svenska elektronikbranchens Rusta/Lidl och jätteläskigt! Och desutom sällan så billiga som dom vill påskinna :-)

Anonym sa...

Du menar att märken som Andersson och Avant inte är bra ;-)

Tobbe sa...

Nja, det är ju lite det!
Har vissa problem med "anrika svenska märken" som innebär att en butik brandar kinesiska prylar för att det ska låta bättre :-)
Sen låter jag vara osagt om hur bra dom är numera, tidigare var dom inge bra!
Sett bilden på en Andersson-tv av typen LCD. Den var billig. Bilden var inge bra...

Unknown sa...

Nu har de ju andra märken än Andersson, Centrum och Avant. Inga märken jag heller skulle köpa.

Sen gäller det ju där som överallt annars, man får ha lite koll på vad saker kostar på andra ställen med.