2008-07-25

5 nya filmer

Efter att ha solat mig rödare än kräftorna vi hade den gången en ganska drucken Parvan skreksjöng "This is planet earth" gjorde vi idag en liten utflykt in till Borgholm på eftermiddagen. Och som brukligt är överallt nu för tiden på sommaren fanns det där en CD/DVD/bok utförsäljning till priser från 10:-. Dessutom tag 3, betala för 2. CD orkade jag inte kolla på då de var jäkligt osorterade och mest bestod av typ LaGaylia Frazier plattor och liknande. DVD'erna var iofs ganska osorterade de med, men jag lyckades hitta 3 filmer till hyfsade priser, End Game, Edmond samt Lady Vengeance som jag tyckte verkade intressanta, men tyvärr tog de inte kort och de enda kontanter jag hade var en massa mynt.

Men jag la dem på minnet och kopplade upp mig från husvagnen när vi var tillbaks. På CDON var dessa filmer billigare per styck även om priset totalt sett skulle bli nån tia dyrare. La dem i korgen och fick 30% rabatt samt möjlighet att köpa en dubbelfilms-DVD värd 159:- för endast 69:- eftersom jag handlat andra varor för minst 149:-. Så det fick bli en med I, Robot samt The day after tomorrow.

Så nästa vecka blir det nog till att se nån film när ungarna lagt sig. Och Dr Bengus, det kan hända! Faktiskt! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det bästa med den där allsångstunden jag bjöd på är ändå att jag i min totala sinnesförvirring skriker "Depeche Mode" när jag hela tiden vet att det är Duran Duran som spelar :-D

Vad gäller filmerna har jag iaf sett tre av dem. Lady Vengeance är mörk och bra men lite speciell. Ingen amerikansk film sådär. Och absolut ingen barn får se i vissa scener.

The Day After Tomorrow var en reko biofilm (effekterna). Har dock svårt att se att den är lika bra hemma. Säkert helt OK.

Will Smith filmen har jag nästan sett hela, eller lite iaf. Det var på den tiden när Anette fortfarande bodde i Kalmar. Jag åkte dit efter jobbet, åt middag och somnade i soffan i hennes knä och hon såg klart filmen. Jag kan därför inte ge något betyg på den ;-)