2008-07-13

Back to school

Har ju sökt 2 fristående distanskurser och i fredags kom det då, antagningsbeskedet.

Dels har jag då sökt Mobiltelefonapplikationer med Java ME på Örebro universitet och där kom jag in tydligen. Ska bli kul.

Sen har jag då även sökt kursen Digital bildbehandling på högskolan i Jönköping men där är jag bara reserv 191. Detta är tydligen en väldigt populär kurs och senast var det mellan 1500-2000 som gick den. I år verkar den vara ännu populärare. Han som håller i kursen, Mattias Karlsson, är en av Sveriges skickligaste photoshoppare och han driver, utöver sitt lärarjobb, siten moderskeppet.se. Och enligt denna siten så hann de inte få med de utökade platserna innan första antagningsbeskedet så jag ska komma med till andra antagningen i augusti. Då ska man bara lösa det här med Photoshop med. En enkel studerande-licens för Photoshop CS3 kostar knappt 2000 spänn!

Blir till att sätta sig i skolbänken igen i höst! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur fasen ska du få någon som helst tid över till WoW nu? Inte nog med swingerspartyn på Öland, snickarfasoner i Hässlegården och spritshopping i tysklandet utan toppa detta med studier?

Unknown sa...

Inte en susning hur jag ska hinna med det, men det blir väl till att bita ihop! Sova får man göra när man blir gammal. ;-)