2008-07-21

Snart "back on track"?!

Efter lite drygt 3 månaders onlinespels-träda p.g.a. virus i speldatorn har jag äntligen fått tummen ur och backupat datorn samt installerat om OS'et. Dessutom bytt från XP Home till XP Professional. Tyvärr saknades väldigt många drivrutiner alternativt var way out-of-date men ett nifty litet program, Driver Detective, börjar jag nu få ordning på det mesta. Programmet kostade en liten slant, ~250kr, men det var det helt klart värt. Nu drar jag iväg med husvagn på semester i en vecka, men veckan därpå är det inte helt otänkbart att WoW installeras igen. :-)

En annan skön effekt med att installera om och börja om från scratch är att allt går väldigt mycket snabbare. För tillfället startar jag om datorn på mellan 20-30 sekunder och det tycker jag känns väldigt bra.

Tyvärr tog det dock halva natten att få ordning på det! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Programmet ser faktiskt lite najs ut. Ska ta en titt på det. Drivrutiner och Vista har ju lite att snacka om ;-)

Onlinespel ja haha. Det har ju numera blivit två läger. Alliancelägret med PvP-fantaster Niklas, Flyborg och sommarjobbsjocke med fru. I Hordelägret med oss vanliga lirare hittar du paret Ryman-Lindahl-Åkesson samt Kembring-Larsson. Bara att välja sida ;-) Eftersom man får mount vid 30 och vi saknar healers har för övrigt alla startat nya karaktärer... Galna :-)

Hoppas Ölandsvistelsen blir lattjo! Blogga gärna lite bilder och festa inte loss för hårt (OBS ironin från en kille som bara dricker sprit på helgerna även på sin semester!).

Unknown sa...

Du kan ju alltid ladda ner trial-versionen och se om den hittar några out-of-date-drivisar innan du betalar för det.

Och om du köper det så tar det dock en liten stund innan man får mailet med "registration key" så om du kan undvika att göra det mitt i natten som jag gjorde så gör det för det var ganska frustrerande att vänta. :-)

Vet-i-tusan om jag orkar starta om med en gubbe till...