2008-07-03

Blandade saker en torsdagmorgon



  • En av världens bästa filmepos, Gudfadern-filmerna, restaureras och kommer på Blu-ray. Nästan t.o.m. så att jag börjar snegla på en blu-ray-spelare. Har dock ingen aning var de ligger rent prismässigt.

  • Dagens Google tips; Sätt GMail som din standard-mailklient för mailto-länkar i Firefox 3.

  • Har inte första halvåret 2008 varit ett av de sämre på många år när det gäller intressanta skivsläpp? Har knappt införskaffat nånting och det känns inte som om jag missat nåt.

  • Hur klarade man sig förr när man inte hade Google Reader eller liknande?

  • Gamla bilar som man inte har nån instruktionsbok till är svårtydda. Hur ska man veta vad det är för en lampa som blinkar? Vad bör jag fylla på så att lampfan slutar blinka. Tror dock att jag löst det till slut. Verkar ha varit kylarvätska som var lösningen denna gången.

  • Dagens Google-varning; Gör INTE en bild-sökning på "Mr Muscle". Otäcka bilder!

  • Jag är rätt trött på att jobba nu. En dryg vecka kvar till semestern dock. En lättare för-semester-koma har delvis infunnit sig.

  • Nytt försök till spritinköp i helgen inför den stora begivenheten som nu bara är lite drygt en månad bort eller 37 dagar för att vara exakt.

  • Jag vill ha en NAS som inte är alltför dyr! Några tips?

3 kommentarer:

Tobbe sa...

Det är samma film även på vanlig dvd :-)

Spelarna är nog nere runt 2.5k som lägst nu.

Sen är frågan om du placerar den efter Band of Brothers i listan på filmer du ska se, då lär vi hinna byta lagringsteknik och medie igen innan du ser det ;-)

Unknown sa...

Iofs sant! Men ändå!

Har även DVD-boxen och har t.o.m. sett den! :-)

Anonym sa...

Ha ha. Mr Muscle var ju helt suverän!

Köp en PS3 - den bantade versionen så får du allt du behöver, billigt dessutom. Under 4k.

NAS - tja, mitt enda tips är att kolla upp så den du köper verkligen fixar Vista, dvs är framtidssäkrad. Vår rockade med XP men fungerar kass med Vista. Tom så illa att jag köpte en ny USB-disk och bara har NAS:en som säkerhetsbackup.