2008-12-01

Blodvärde

Sen kranskärlsingreppet då jag var tvungen att pausa med mina diabetestabletter så har inte mina blodvärden gått ner till mina normala nivåer igen. Så jag ringde min diabetessköterska och fick komma på undersökning vilket slutade med att jag fick ytterligare en ny sorts tabletter att ta 3ggr om dagen (uppe i 77 tabletter i veckan för tillfället). Och denna nya tabletter satte fart på saker och ting.

(Klicka på bilden för att få en större version)
Gissa när jag började ta den tabletten? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

VM i tabletter? ÄR det tabletter för livstid eller kan du bli av med dem långsiktigt?

Unknown sa...

En av tabletterna skulle jag ha i ett år så där e minus 7 tabletter. Just nu tar jag en extra diabetestablett om kvällarna som jag troligtvis inte behöver fortsätta med om värdena håller sig nere så där har vi minus 7 tabletter till och med lite tur kanske jag kan slippa det senaste tillskottet med som jag tar 3 gånger om dan och där har vi minus 21 tabletter till. Så med lite tur kan jag slippa iaf 35 tabletter i veckan jämfört med nu. Resten är i princip for life!