2008-12-19

U2 (Dagens låt)

Dagens låt är I Believe In Father Christmas med U2 (i original av Greg Lake). Faktiskt en U2-(framförd-)låt som jag aldrig hört.

Anledningen till låtvalet är att nyss läste att U2 släpper ny platta, den 3:e Mars 2009, sin 12:e i ordningen. Namnet på plattan blir No line on the horizon. Det har då gått ca 5 år sen förra plattan, How to dismantle an atomic bomb, som innehöll ett par riktigt bra låtar och som kom 2004.

U2 är ett av de band som jag är lite uppfödd på och som är lite av vad man skulle kunna kalla lite husgudar i mitt skivstall. Om man bortser från de skivor jag har med artister som bara släppt en platta så är U2 av de få grupper/artister som jag har alla plattor med. Kent ett annat. Foo Fighters skulle kunna varit det, men har nog missat den eller de 2 senaste. Får köpa ikapp där! :-)

UPDATE:
- Nej, låten ovan är inte med på kommande plattan utan är för nån välgörenhetsgrej, (RED)WIRE.
- Widescreen i all ära, men det skojade till det lite väl mycket med min layout!
- Ja, jag vet att Dr Bengus tycker att U2 är tråkiga! :-)

Inga kommentarer: