2009-02-26

Gamla bilar

(Bilen på bilden är inte den som skrivit brevet utan bara lite illustrativt bifogad!)

Hämtade upp en kollega hos AutoMek på väg till jobb imorse. Strax innan jag var framme där började bilens varningslampor att blinka lite mer än vanligt. Tänkte att jag får iaf åka till jobb och sen hem i eftermiddag så får jag kolla upp det senare.

Fiskade upp kollegan, startade bilen och körde mot jobb med iaf 3 lampor blinkandes. Vid Bergåsa-korsningen dog motorn i vanlig ordning precis när svängde höger och när jag försökte starta den igen var det som om batteriet var helt dött. Hade lite
tur med ljuset så jag hade lite fart och klarade precis att rulla runt
svängen och in på busshållplatsen.

Sittandes i bilen undrandes vad vi skulle ta oss till hörde vi små knäppningar
från motorn så jag tänkte att jag får väl iaf gå ut och kolla. Det första jag ser att det finns ingen fläktrem! Blir ganska svårstartat då. Jaha, vad göra? Som tur kom en annan kollega förbi och stannade när han såg oss stå som 2 tomtar tittandes ner i moterrummet.

Så efter att ha knuffat bilen tvärs över vägen till en parkering står den nu där nere och väntar på omvårdnad. Ska ligga en bilverkstad precis där med så det blir väl
till att gå ner där och se om de kan göra en blixtinsats. För hur svårt kan det egentligen vara?

En alltför icke överraskande torsdagmorgon med röda faran. Tyvärr!

3 kommentarer:

Anonym sa...

He, he. Om den nu strular så regelbundet öht är det kanske dax att ta farväl av gamla Bettan?

Unknown sa...

Nej nej nej! Den funkar förutom dessa små missöden lite då och då hyfsat bra. Den tar mig fram och tillbaks till jobb till en förhållandevis låg kostnad. När det är nåt problem så är det hyfsat billigt att fixa till det, ibland räcker det med lite silvertejp! :-)

Anonym sa...

:-D