2009-02-09

Mer oväntade covers

Patric gjorde en postning igår med oväntade/annorlunda covers och jag tar härmed upp tråden.

Här är mitt urval, utan inbördes ranking...

  • Tomas Andersson Wij - Evighet
    Ja det är Carolas låt Evighet i Tomas Andersson Wij tappning. Han gjorde den i finalsändningen av Melodifestivalen 2007. Gillar denna versionen klart bättre. Finns med på plattan En introduktion till Tomas Andersson Wij som för övrigt är en väldigt bra platta som jag lyssnade mycket på när jag låg inlagd för hjärtingreppet i höstas.

  • Lillasyster - Umbrella
    Det har väl gjorts otaliga covervarianter på denna låten. Men denna tycker jag är lite roligare då den rockar lite mer.

  • Johnny Cash - One
    Vet inte om den gode Cash gjort nån coverplatta? Här är iaf U2-låten One i Johnnys version.


Nöjer mig med 3! Får se om övriga i den lokala blogosfären, eller nån annan, tar upp tråden! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Evighet är en helt OK cover. Jag är dock inte så superförtjust i TAW så det får bli i mitten på en skala.

Jag är barnsligt förtjust i originalet till Umbrella men samma här. En OK version.

U2-låten med Cash var ju strålande! Tror den är med på en av alla American History (coverplattor) plattorna han släppte precis innan han gick bort.

Unknown sa...

Har för mig att vi haft denna diskussionen tidigare angående Umbrella. Tycker iaf fortfarande att det är lite oväntat att du giller Rihanna eller vad hon nu heter! :-)

Slänger in en bonus-cover med; Tog inte med den igår dels p.g.a. av att jag inte hittade den på Youtube och dels för att jag redan tjatat om Timo Räisänen. Nej, det är inte Radiohead-covern denna gången utan en annan låt från hans cover-platta ...And then there was Timo. På den gör han även en bra cover på Sahara Hotnights Drive Dead Slow. Har lyssnat på den ett par gånger enligt last.fm. :-)