2009-02-04

PowerSugPoint

Har fått det sköna uppdraget att hålla en timmes crash course i ämnet Spring Web Flow för utvecklarna i ett annat projekt eftersom jag håller på lite med det. Problemet är dels att jag inte direkt är nån expert i ämnet, dels inte brinner av iver inför att hålla presentationer och dels inte är kompatibel med PowerPoint.

Kursen i Amsterdam i höstas handlade under ena dagen om SWF så som tur var har jag kunnat låna en hel del från kursmaterialet, eller, who am I kidding, jag har lånat i princip rubbet!

Började greja med presentationen vid 20-tiden igår kväll, en god föredragshållare börjar ju alltid i god tid, och höll på till klockan var 2 inatt! Räkna bort en timme som gick åt till paussurfning så höll jag på i 5 timmar alltså.

Nu gäller väl inte irritationen PowerPoint enbart utan även det fyllo som gjort jobbets PPT-mallar. Visst de ser väl OK vid en snabb anblick, men så fort man börjar använda dem så visar det sig att de skitit i allt vad snygg dispoition av text-format heter. Hade jag haft tid hade jag säkert grejat mer med det, men det hade jag ju som tur inte för då hade jag väl inte fått nån sömn inatt alls.

Fick till slut ihop 18 slides och har ett hightech-demo att gå igenom i slutet. Luktar success lång väg! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk på att även om du kan lite så kommer du vara en Gud för de som inte kan något alls!