2009-02-25

Senaste veckan, lite drygt

Har varit på väg att skriva ned den senaste veckans händelser ett par dar nu, men inte fått tummen loss.

  • Det "största" som hände att hustrun min fick ont i magen och efter 2 vändor till vårdcentralen och en till akuten/kirurgen konstaterades det att hon hade blindtarmsinflammation och blev opererad omgående. Opererad tisdag kväll, hämtade henne strax innan lunch på onsdagen. Snabba bud i Mellerud!

  • Har haft rätt mycket strul med mitt projekt på jobbet. Surt att sitta med ett projekt själv, ingen att bolla idéer med. Blivit mer och mer försenad och är en flaskhals i projektet nu. Har ältat detta jämt och ständigt, haft svårt att somna om kvällarna. Men så i veckan fick jag hjälp av en kollega som efter att ha kollat på mina config-filer med lite nya fräscha ögon under en dag hittade det som hindrat mig från att komma vidare. Känns riktigt skönt. Äntligen kan jag få lite progress på det hela. Ligger dock fortfarande långt efter.

  • Lördagsmorgonen inleddes med att dottern kräktes. Som "tur" var fångade hon upp det i handen. Det var inte så mycket som tur var. Lite oroliga för att hon fått kräksjukan som florerat på dagis. Blev dock inte så mycket mer av det.

  • Pågrund av kräktillfället samt febern blev det VAB för mig under måndagen då frun skulle på konferens med sitt jobb. Mer feber under måndagen så det blev VAB under tisdagen med.

  • Under måndagskvällen spelade jag och Mr Nifty 3 on 3 NHL Arcade. Sjukt kul. Kul att vi var så jämna. Spelat lite online men får fruktansvärt mycket pisk i de matcherna. Rekommenderas.

  • Har under veckan som gått följt med lite i Pirate Bay rättegången. Rätt kul faktiskt. Åklagarsidan har i princip ingen bevisning av värde att komma med. Stor humor.

  • Rent träningsmässigt har det blivit noll/nada/null. Mitt komma-igång-efter-julen har gått i stå. Vill verkligen röra på mig men det kommer alltid nåt emellan. Visst, hade jag kört löpning så kunde jag väl sprungit en annan dag, men jag vill helst undvika det, vill spela min badminton och min innebandy. Svårt att få ihop.

Inga kommentarer: