2006-11-30

Blandade torsdagskänningar

Lite småseg efter gårdagens glöggprovning är man ju, men kände mig trots allt inte onykter igår, påverkad ja men inte onykter. Och det är positivt. Inte bakis heller vilket är ännu positivare.

Det var väl ganska spritt om vilken glögg som godast, men jag tror att den jag hade med mig, Blossa trestjärnig glögg spetsad med rom, som de flesta tyckte var godast. Men det är ju klart, det var oxo den vi provade allra sist.

Min ranking av de provade blir nog:

  1. Blossa trestjärnig glögg spetsad med rom (nr 97256) Betyg: 4
  2. Blossa trestjärnig glögg spetsad med cognac (nr 97257) Betyg: 4
  3. Grythyttans skogsglögg (nr 97240) Betyg: 3
  4. Blossa starkvinsglögg vit (nr 97255) Betyg: 3
  5. Dufvenkrooks originalglögg (nr 97251) Betyg: 2

Det var iaf väldans trevligt igår. Ser redan fram emot sommarens glöggfest på Tobbes takterass.

. . . . . . . . .


På tal om glögg så är det lite misär att Blossa 06 tagit slut i hela Blekinge innan jag fått tag på nån att avsmaka.

. . . . . . . . .


Idag ska det tydligen bakas lussebullar hemma, dock utan min inblandning, ska bli gott!

. . . . . . . . .


Har även nu på morgonen signat mig för aktier i Telenor för den nätta summan 7500 norska riksdaler. Nu återstår bara att skaffa norskt personnummer och norskt VP-konto. En helt ny värld för mig.

. . . . . . . . .


Kapten Haddock har målat om!

. . . . . . . . .


Ingen direkt musikbuffé idag, blir till att lyssna på senaste veckornas "créme de la créme" eller vad det heter. Men det lutar nog åt att winamp laddas upp med My Chemical Romance, Shiny Toy Guns, Kill Hannah, Europe & Mando Diao. Känns som om det kommer att räcka hela dan.

Inga kommentarer: