2006-11-27

Förprovning


Gått händelserna lite i förväg och provade Blossas trestjärniga starkvinsglögg spetsad med Rom i lördags kväll. Tog bara ett glas/kopp/mugg, men det räckte för den gav mycket stor njutning. Snurrade till rejält i kolan, detta trots att jag svullat en fet kebabpizza innan. Hur mycket ska man egentligen behöva proppa i sig för att man inte ska bli full på en enda liten glas/kopp/mugg med glögg? Körde även ett litet glöggrace igår söndag, på eftermiddan, och det funkade då med. Sus i kolan! Bytte däck på bilen sen efter det och sällan har väl det varit så kul! :-)

Jag ger iaf Blossas trestjärniga romvariant betyget 4 rödrusiga blossatomtar av 5 möjliga.

På tal om alkohol så hände det en liten rolig sak när ovan nämnda glögg införskaffades i fredags. Var på systemet på Wachtmeister med arbetskamraterna Niklas och Pelle. Dessa 2 filurer passade även de på att införskaffa lite glögg m.m. och stod före mig i kön. De betalade sina inköp och så var det min tur och jag fick visa leg. Har annat det länge men att jag såg SÅ ung ut trodde jag inte. De ackompanjerande farbröderna försökte komma med allehanda påhopp för att förklara det inträffade, men de hade inget speciellt att komma med. Att Pelle idag rör sig som en pigg 80-åring stöder dessutom min ungdomlighet. :-)

Inga kommentarer: