2007-02-19

Bloggtorka

Bloggen har drabbats av torka och den trogne läsaren undrar kanske varför. Detta beror framförallt på 3 saker:

  • Har inte hunnit lyssna på så mycket ny musik p.g.a. WoW.

  • Har inte hänt så mycket annat i min vardag p.g.a. WoW

  • Har blivit en hel del World of Warcraft-spelande.


(Detta gäller nog för hela bloggtrojkan, Mr Nifty, Dr Bengus & Kapten Haddock.)

Men för att sammanfatta förra vecka så lyckades jag spela WoW varje kväll/natt från måndag-lördag. Detta har medfört att jag gått från typ level 16 till level 22. I lördags gick jag återigen igen instancen The Deadmines, återigen utan att få nåt för det eftersom vi lyckades dö ett par gånger på slutbossen. Nya tag senare i veckan, då med nån som är lite mer slagkraftig än de jag spelade med i lördags, typ Wladnij, aka Mr Nifty. Sonen åkte på feber och falsk kropp i torsdags så jag har sovit med honom inne på kontoret sen dess vilket medfört att jag bara haft en meter mellan sängen och WoW.

Länge sen jag skrev nåt om GI-köret. Förra måndagens invägning visade på noll progress jämfört med veckan innan. Det kan gå lite i vågor så det är ju inte så mycket att hänga upp sig på. Blev ett spinningpass, men tyvärr ingen badminton alls. Haft lite ont i knäna efter spinningen så jag måste försöka köra Bas-passen istället för bergsetapperna som jag tycker sliter väldigt på mina knän. Sambon beklagade sig igår på mitt myckna spelande på sistone och slängde in brasklappen; "Du vet att för lite sömn kan hämma din viktnedgång va?". Så sägs det ju, men kroppen kontrade imorse med att visa på 2 kilos ytterligare nedgång sen förra veckan. Så nu är man nere på tvåsiffrigt.

För denna veckan gäller följande:

  • Kodandet har äntligen kommit igång på jobbet så där är det full fart framåt.

  • Träningsmässigt blir det iaf 2 pass badminton, ett på lunchen imorgon tisdag och ett dubbelpass på onsdag kväll. Spinningen får jag se, ömmande knä och täppt i näsan kan skjuta upp spinningen till iaf torsdag eventuellt.

  • Förhoppningsvis en hel del WoW-spelande. Snart dags att köpa en förlängning. :-)

  • Gå ner än mer i vikt!

1 kommentar:

Tobbe sa...

Klart inte WoW hämmar nån viktnedgång! Med tanke på hur mycket man får lubba runt i Azeroth kommer vi vara pinnsmala maratonlöpare allihop snart :-)