2007-02-26

Ännu en vecka med lite sömn i antågande


Ny vecka och vad mötte en när man kom ut till bilen imorse? Jo, mer snö och bilen insnöad!

Som jag misstänkte hade jag inte riktigt koll på helgen. Tydligen var det storstädning inplanerad och då pratar vi verkligen STORstädning. Ovanvåningen i lördags och nedervåningen igår söndag. Men nu, bortsett från sonens legohögar uppe, så är det väldigt fint i hela huset. Tog ansvaret för att städa kontoret igår och passade då på att kolla upp lite ny musik samtidigt så nu har man lite nytt att lyssna in sig på. Kanske ingen Dr Bengus musik men iaf nåt som jag vill känna lite på:

  • Linkin Park - Project Revolution
    Verkar bara vara remixer på deras tidigare plattor, men än så länge har det faktiskt varit lovande.

  • Weeping Willows - Fear & Love
    Även om kanske Dr Bengus känner för att gå och dö när han hör musik liknande WW så gillar jag det lite nedstämda. Dessutom har deras senaste fått bra kritik.

  • Sunrise Avenue - On the way to Wonderland
    Gillar deras genombrottslåt, Fairytale gone bad, så varför inte prova på hela plattan och se om dessa finnpajsare har mer att komma med.

  • Salem Al Fakir - This is who I am
    Inte att förväxla med sin brorsa som ingår i Bolibompa-gänget, tro mig jag vet, ser Bolibompa alldeles för mycket nu för tiden. Men han har blivit väldigt haussad för sitt debutalbum så det vill jag ju gärna lyssna igenom. Vet dock inte vad jag förväntar mig, eventuellt en manlig Laleh.

  • Timbuktu - Oberoendeframkallande
    Den ende svenske rappare som i mitt tycke som är lyssningsbar. Vissa av hans låtar brukar vara OK, så jag ska iaf lyssna igenom dennna.


och som bonus introducerar även Mr Nifty följande för mig. Ligger dock sist i spellistan så det är inte säkert att jag hinner med dem idag.

  • 30 seconds to Mars - 30 seconds to Mars
    Ingen aning vad jag föväntar mig här. Får bli veckans stora överraskning.


Ska försöka recensera ovanstående plattor i mån av tid.

På spelfronten nådde jag inte inte alls upp till mina modest ställda mål. Uppnådde bara ett av målen, det första, att jag skulle bocka av de 2 questen nere i Deadmines, vilket vi gjorde i rasande fart i fredags natt. Sprang väl igenom den gruvan på ca en timme. Målet med vilken nivå jag skulle vara på efter helgen uppnåddes delvis inte eftersom jag var alldeles för trött i lördags för att spela alls. Sista målet, Mercenaries-questet i Lock Modan hann jag helt inte med då jag ville rensa undan bland mina 21 quest i questloggen. Betade av flera med efter ett par timmars lubbande i Duskwood natten till måndagen så slutade det med att jag fortfarande har 21 quests i pipen. Skulle nog behöva lite hjälp med att beta av dessa. Bilden ovan visar en väntandes Bafka i Darkshire. Skulle precis springa iväg när det informerades om att en attack mot Darkshire var på g, vilket brukar innebära att ett skitstort monster vid namn Stitcher brukar dyka upp och honom vill man inte springa på när man är ensam.

Då det på fredag är fest i Nättraby och på lördagen lite kalas hemma för sambon som har fyllt år och för mig som ska fylla år med övernattande släktingar gick det upp för mig att då kommer jag inte att kunna spela på varken fredag eller lördag natt. Misär. Därav får jag ta igen detta i veckan helt enkelt.

Trots sjukdom, ingen träning samt allmänt slarvande med maten (2ggr BigTasty bl.a.) senaste veckan visade vågen på ytterligare 1.3 kg ner. Så nästan 12 pannor ner är facit än så länge. Denna veckan hoppas jag kunna köra igång träningen igen med början imorgon tisdag med ett lunchpass badminton och en bergsetapp spinning på kvällen.

Inga kommentarer: