2007-02-07

VinterNoll7


Och dom säger att stan har blivit tyst och ful och öde älskling
Att det kommer bli en lång kall vinter

Fast det var väl VinterNoll6 som var lång och kall!? :-)

Halvt oväntat låg det då dryga decimetern snö på bilarna imorse. Prick 0 grader, vindstilla, då är det riktigt mysigt med snö! Lite som hemma i Dun Morogh, där är det det oxo väldigt mysigt. Var dock ett tag sen jag var där. Lubbar runt i Elwynn Forest för tillfället och spelar Murloc-golf. Fast det tog lite tid. Kom inte i säng förrän 01:30 inatt efter 3 timmars spelande, men så hade jag oxo 2 dagars missat spelande att ta igen! Tydligen strippade Wladnij, aka Mr Nifty, för Bafka igår, vilket Bafka totalt lyckades missa! Gjorde även min premiärflygning igår med Gryphon Airlines. Fan va snyggt! Dock lite hackigt när jag flög tillbaks in i Ironforge.

Men mysigheten tar som vanligt slut lika fort som man börjar köra till jobb, folk som tror att de är odödliga med världens eskimå-kapuschonger(?) som inte kollar att det är fritt innan de går rakt ut i gatan. Idioter! Hade även 2 likadana modeller på buss/van, lite större än en minibuss men inte som en fullstor buss, som körde ut rakt framför en! Idioter de med!

Dock inga incidenter på väg till jobb, man har ju nya vinterdäck på röda faran. Sen kommer man då hit, ska parkera, och som jag misstänkte så råder det full p-anarki redan vid första snöflingan. Idag kunde jag ändå gå med på att man inte prickade p-fickan då de inte alls skrapat bort snön på parkeringen. Men, det hjälper ju inte, folk är ju helt korkade. Istället för att fylla på bil efter bil så att så många som möjligt får plats så, eftersom folk generellt sätt inte kan manövrera sin bil och i synnerhet inte de som kör BMW (En liten personlig iakttagelse jag gjort), så ställer man sig ett par platser bort, vilket gör att det inte stämmer när kommande bilar ska parkera. Idioter! Vid en snabb uppskattning mellan tummen och pekfingret så uppskattar jag att det får plats ca 15% mindre antal bilar på parkeringen idag! Först till kvarn! Resten får cirkla rundor som ufon och leta plats mellan snövallarna.

Vet att bloggen blivit väldigt dåligt uppdaterad på sistone, men jag har haft så mycket annat roligt på gång i min vardag; träning, IS-skrivande, matlagning, mer IS-skrivande, mer träning, mer matlagning, reviderat en Interface Spec ca 100 ggr och så lite lite WoW! :-) På träningsfronten går det just nu väldigt framåt, ännu ett bergspass på spinningen i fredags, badminton i söndags, ett normlat spinningpass i måndags, lunchbadminton igår (läs tisdag) och dubbelpass badminton ikväll igen. GI-köret går som tåget, ytterliggare 1.3 kilo ner förra veckan och nu är det inte långtifrån tvåsiffrigt! Känns jäkligt bra, man orkar mer, är lättare i steget på träningarna och kläderna sitter lite bättre. Fått dra in bältet 2 hål!

Mot nästa mål, viktmässigt, IS-mässigt och framförallt WoW-mässigt!

Inga kommentarer: