2007-04-08

Musikuppdatering

Sa ju att jag skulle återkomma med lite snabbrecensioner av ett par plattor för ett tag sen. Här e dom:

  • Linkin Park - Project Revolution
    Var väl ingen fantastisk platta, men helt OK. Ingen större fan av remixer, men denna var lyssningsbar. Föredrar dock originalen.
    Betyg: 2 av 5

  • Weeping Willows - Fear & Love
    Inget som satte sig direkt, men efterhand så har den växt och är väldigt bra. Framförallt spår 2, "The Burden" är fantastiskt vacker.
    Betyg: 4 av 5

  • Sunrise Avenue - On the way to Wonderland
    Gillade ju som sagt första singeln, Fairytale gone Bad, men resten av plattan var ganska hyfsad den med. Ganska småtrevliga radiolåtar, så mainstream det kan bli.
    Betyg: 3 av 5

  • Salem Al Fakir - This is who I am
    Som jag skrev i inför-lyssnandet-beskrivningen så är detta en manlig Laleh, d.v.s. det spretar åt alla håll, samtidigt. Iaf jag orkar inte lyssna på det i ett sträck. Förstasingeln är oxo klart bästa låten och tänk om alla låtarna varit så...
    Betyg: 2 av 5

  • Timbuktu - Oberoendeframkallande
    Enda lyssningsbara svenske rapparen skrev jag tidigare och det stämmer väl fortfarande, men nu är ju inte rap-genren min favvo. Titelspåret dock OK, och hans texter.om man hänger med, är finurliga.
    Betyg: 2 av 5

  • 30 seconds to Mars - 30 seconds to Mars
    Ska jag vara ärlig så var det ett tag sen jag lyssnade på dessa, men det var ganska OK, men kanske ingen wow-upplevelse.
    Betyg: 3 av 5

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Mer arga finska killar med uppväxtproblem och elaka pappor, det behöver du lyssna på :-)

Unknown sa...

Men, Sunrise Avenue e ju från finland!
OK då, kanske inte lika arga som de du vill att jag ska lyssna på! :-)