2007-07-05

Mobila applikationer perfekta för sommaren

Tänkte tipsa om 2 applikationer som är perfekta att ha i mobilen nu till sommaren.

Det ena är en klient till Google Talk som heter GoTalkMobile. Bara att ta sin mobil, skriva in följande URL, wap.gotalkmobile.com, i browsern och ladda ner programmet. Sen är det bara att ligga i hängmattan och chatta lite med de stackare som är kvar på jobbet. Perfekt!


. . . . .




Det andra programmet jag vill tipsa om är lite svårare att få tag på för tillfället. Kräver väl nästan att en ny lur behövs köpas. Men det är MusicStation som avses. En ganska cool musikapplikation som jag inte hunnit testa fullt ut än. Men det lilla jag testat verkar mycket lovande. Enda problemet är att om man behöver ladda hem en del så slukar det en hel del batteri.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har svårt att säga något om MusicStation utan att vara partisk men visst är det en schysst tjänst. Man får dock vara beredd på lite barnsjukdomar fortfarande. Exempelvis är metadatan inte helt 100 ännu men det rockar på riktigt bra ändå.

Unknown sa...

Perfekt för oss som kanske inte har en fristående budget för sköna prylar som t.ex. MP3-spelare!

Tobbe sa...

Kan du skicka en bild på när du ligger i hängmattan och chattar? Gärna från idag, torsdag!

Unknown sa...

Hade gärna gjort det, men tyvärr! Har ingen hängmatta och även om jag haft det så har jag inga träd att hänga den i! :-)

Anonym sa...

:-)