2009-01-11

Radiohuvud

Hittade via Readern följande lilla youtube-film hos Mymlan.

Har lyssnat en hel del på Radiohead genom året, kämpat mig genom deras mest experimentella period samt betalade för deras "gratis"-platta som de släppte förra året där man själv fick sätta priset, t.o.m. gratis om man nu ville det. Så antingen har jag lyckats missa denna låten tidigare eller så är det en ny låt.

Skickar även med en av deras, i mitt tycke, bästa låtar, Creep, från Pablo Honey [1993].


Avslutningsvis måste vi ha med en låt från mästerverket OK Computer [1997], No Surprises. Finns inte en dålig låt på den plattan utom möjligtvis pratspåret mitt i som inte är nån egentlig låt.


Uppdatering:
You är även den från Pablo Honey-plattan. Låter lite anorlunda där. Fortfarande en bra låt. Finns även den på youtube. Lyssna här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

OK Computer är en av få plattor, oavsett genre, som jag öht kan tänka mig att belöna med 5 plus. Synd att de blev så extremt överlägsna och studentikost experimentella sen.

Unknown sa...

Men den seaste, den s.k. gratisvarianten, var ok. Men den kräver sina lyssningar.

Anonym sa...

Jo, du har en poäng. Finns en flummig video som är inspelat med mörkerkameror från den plattan va? Vill minnas att den är helt OK!?

Tycker generellt det är lite så nuförtiden att man drunknar i all ny musik så jag ger inte en platta samma chans som för 10 år sen :-(