2009-01-08

Surprise

Dagens överraskning va att termometern visade på knappt 10 grader minus. Tittar ut, bilarna bottenfrusna. Går ut för att starta dem så att de tinar medans jag brer mackor att ta med mig till jobbet. Renaulten startade på ett kick. Röda faran stendöd! Inte tillstymmelse till liv i den.

Det hela slutar med att jag helt plötsligt får ta sikte på bussen. Inte direkt klädd för att vara ute mer än mellan dörr och bil. Hade gärna haft ett par långfils och raggisar på mig. Får iaf med mig skidhandskarna. Kylan riktigt biter i kinderna. Det visar sig dessutom att det kostar 20 jäkla spänn för en enkelresa! Konstigt att inte fler åker kollektivt. Med risk att låta gammal så kostade det i Malmö nör jag började åka buss 2.25kr. Det var lagom!

På bussen håller jag på att somna efter att ha spelat Guitar Hero lite för länge igår kväll. Ännu en kall promenad från bussen upp till jobb.

Får ha datorn i knät de första timmarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är Guitar Hero solo da shit?