2009-01-26

Veckosummering

Sammanfattning av tiden som gått sen förra summeringen.

  • Förra lördagen skulle vi ha lite lördagsmys med pizza och rödvin. Frun hade jobbat på dan, vi hade ätit frukost sent så jag hade inte fått i mig nån lunch. Efter halva pizzan och ett glas vin kändes det inte bra, jag var alldeles kallsvettig och skakig. Kollade blodsockret och hade fått mitt första blodsockerfall, värdena låg på 2.3 som är alldeles lågt för mig. För någon som inte har diabetes hade det varit alldeles normalt. Ringde sjukvårdsupplysningen och fick rådet att dricka ett glas mjölk, äta lite druvsocker och avvakta iaf en halvtimme för att se om värdena gick åt rätt håll. Nu gjorde det som tur det så jag slapp ringa igen och kanske åka in till akuten. Tyvärr blev det inte mer vin den kvällen, men det var gott till pastan dan efter med.

  • Måndagen spenderades hemma vabbandes. Feberfri dag. Ganska lugnt.

  • Har mycket att göra på jobb just nu, och att vabba 4 av 6 dagar samt ha problem med jobbdatorn hjälper inte direkt heller. Och när man dyker upp på jobb mellan vabbandet, ja då är det möten. När ska man få arbetsro?

  • Efter ominstallationen fungerar inte ljudet på jobbdatorn, gick ner med den till helpdesken och det visade sig vara ett vanligt problem. Efter att ha försökt fixa det i ett par timmar fick jag tillbaks den igen med brasklappen att de nog behövde ominstallera allt igen. Har dock skjutit det på framtiden, hinner helt enkelt inte vara utan dator en hel dag just nu.

  • I onsdags gjorde jag comeback på innebandyplanen efter fjolårets bröstsmärtor. Kan säga att man känner efter en hel del, men känner som tur är inte av nånting i bröst och hjärta. Var rätt mycket kalv på grönbete, d.v.s. spelet var hellre än bra från min sida, över det hela dock. Tillråga på allt har kondisen rymt till skogs plus att högerknät kändes lite instabilt, men man försöker ju ändå men med resultatet att jag inte kunde gå normalt under torsdagen och fredagen. Blev bättre under helgen, men känner fortfarande av det vid vissa rörelser.

  • Klassiskt svensson-liv på fredagar, tacos, öl och På spåret. Denna veckan med ett riktigt guldkorn, cover på Radioheads Creep med Timo Räisänen. En riktigt bra version.


  • Som om man inte haft tillräckligt med sjuka barn så fick båda barnen feber igen i lördags och för att krydda det hela lite ytterligare så fick de krupphosta med. Eftersom det är bra med frisk luft vid krupphosta har vi slagit upp 2-mannatältet i uterummet och där sover frugan med båda barnen. Själv sover jag i gästsängen vid uterumsdörren. Trots rejält med kläder var det rätt kyligt. Så inför inatt ökar vi mängden kläder ytterligare. Så det är långkalsonger, mjukisbrallor, dubbla strumpor varav ett par raggisar, 2 underställströjor, vanlig t-shirt, huvtröja samt mössa som gäller för denna natten. :-) Fryser jag inatt vet jag inte vad jag ska göra.

  • Skulle spelat badminton ikväll, men dels p.g.a. knät men har även fått lite känningar av en rejäl förkylning och är allmänt hängig.



En annan skön cover av Timo, In Flames' The Mirror's Truth.


Timo är skön, såg honom på Hultsfredsfestivalen i somras och det var en bra spelning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske en dum fråga men hur får mjölk upp blodsockret?