2009-01-01

Året som gått i form av listor

Ja, jag vet, Patrics idé! Men som en förra detta mellanchef på jobbet sa; "Steal with pride". Så det gör jag, iofs med Patric samtycke! :-) I stort sett samma rubriker, men det gör ju det hela lite lättare att jämföra.

Banden jag lyssnat mest på (enligt last.fm)
1. Atreyu
2. Emigrate
3. Kent

Låtarna jag lyssnat mest på (enligt last.fm)
(Lite fusk för hade jag gått strikt efter listan hade alla 3 låtarna varit med samma artist, så jag plockade de 3 första låtarna med olika artister.)
1. Atreyu - Becoming the bull (Högst oväntat.)
2. Emigrate - Emigrate
3. Flyleaf - All around me

Länder jag besökt
1. Italien (Vilken mat och vilka viner!)
2. Nederländerna
3. Tyskland (Räknas väl knappt, var bara på pråmen i ett par timmar, men vilken pråm!)

De största idrottsliga besvikelserna
1. Malmö Redhawks
2. Malmö FF
3. OS-insatsen

Mina sämsta aktier
(Inte mycket till lista då jag bara har en sorts aktier.)
1. Telenor -64,32% (Litar på Patric här!)

Mina coolaste prylar
1. Xbox 360
2. Ipod Nano 3G
3. Min Bosch geringskap

De värsta bottennappen
1. Kärlkramp/Hjärtproblem
2. Diabetes
3. 77 piller i veckan

De bästa evenemangen
1. Bröllopet med resa och allt
2. Hultsfredsfestivalen
3. Kent-konsert

De bästa filmerna jag sett
1. The Dark Knight
2. This is England


De bästa böckerna

1. Flykten från Stalin läger - Slavomir Rawicz
2. El Choco - svensken i Bolivias mest ökända fängelse - Markus Lutteman

Det sämsta med 2009
1. FRA (Fr.o.m. idag är vi avlyssnade.)
2. IPRED1
3. Datalagringsdirektivet
4. IPRED2
5. ACTA
6. Åldersgräns på Internet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte pjåkigt alls du! Om man har lite skygglappar för dina medicinska otrevligheter har du ju fått se och vara med om en hel del kul grejer!

Får ta och uppdatera min lista med böckerna med...

Unknown sa...

Jodå, det har varit ett händelserikt år och då har jag inte ens tagit med byggandet av altanen! :-)

Kan verkligen rekommendera de 2 böckerna jag har på listan om du inte redan läst dom. Läser inte så mycket böcker som jag vill och borde men dessa 2 sträckläste jag i princip.