2008-10-05

Pillertrillare

I våras började jag få ont bröstet vid ansträngning. Första gången jag riktigt fick ont var när jag spelade innebandy. Hade aldrig upplevt nåt liknande tidigare. Släppte ganska fort så fort jag satte mig ner och vilade. Efter en konferens i april fick jag världens förkylning och jag tyckte att det här onda släppte för veckan efter påbörjade vi gräva ut för nya uterummet och det hade jag inte några problem med. Men tidigt i somras började jag känna av det igen. Så fort jag blev det minsta ansträngd fick jag ont i bröstet. Det räckte med att bära upp ett av barnen för trappan så gjorde det ont.

I samband med årskontrollen för diabetesen tog jag återigen upp det läkaren och jag fick en remiss till lasarettet för att testa mitt arbets-EKG. Nu i fredags var jag där för att cykla en stund medans de kollade mitt EKG under belastning. Tidigare när jag kollat mitt EKG så har det inte varit några problem. Normalt sett skulle testresultatet gått till min läkare på vårdcentralen men läkaren som övervakade min cykling var säker på sin sak... Jag har kärlkramp. Vilket resulterade i att jag snart kan öppna en apoteksfilial ute i Hässlegården. Det är blodförtunnande, det är mot blodfetter plus lite annat. På bilden nedan ingår även mina diabetestabletter.

Så redan på måndag skall jag återigen på läkarbesök uppe på lasarettet för mer kontroller och förberedelse för kranskärlsröntgen. Vi får väl se vart vi landar nånstans, men det kommer nog att bli att man behöver vidga ett kärl. När och hur vet jag inte. Men det blir nog ingen träning för mig i höst alls. Har dock inte helt hundra för mig riktigt vad det här innebär, men läkaren lät positiv iaf "- Det här fixar vi!" Det lät ju bra iaf! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter tufft kompis men har du fixat diabetes, uteplats, kattunge som pinkar inomhus, giftermål och två barn ska du nog fixa detta med! Hoppas det gick bra idag!

Unknown sa...

Jo, det löser sig nog.

Det gick bra idag, skulle ju bara lämna lite prover samt göra en ultraljudsundersökning av hjärtat som tydligen såg bra ut. Jag såg mest nåt som liknade en alien. :-)

Undersökningen slutade med att jag fick ytterligare en tablett att ta. Dessutom en dyr rackare, jag betalade 694:- för den asken och då fick jag nästan 1000:- i rabatt p.g.a. högkostnadsskyddet. Så det blir till att knapra piller med andakt om morgnarna. :-)

Anonym sa...

Du kan inte köra allt i en mixer med lite fruktkött och få till en grym smoothie ;-)