2008-10-31

Summa summarum

Då var det dags att ge sig av hemåt. Sitter nu på flygplatsen, Shiphol, och väntar på boardingen. Tur man har det inbyggda mobila modemet så att man slipper betala Euro 6 för att kunna surfa bort lite tid i 30 minuter. Tänkte summera denna trippen lite snabbt och lätt.

Kursen
Kursen har varit väldigt bra. Borde nästan vara obligatorisk för utvecklare hos oss. Men det lär ju inte hända eftersom ens chefer inte fattar ett jota om programmering.
Vi var 3 pers på kursen vilket kändes bra, lätt att få kontakt med de andra. De andra 2 plus instruktören var holländare så jag kom där och förstörde lite för dem så att de fick prata engelska. Bjuder jag gärna på. Fast ibland spann de loss på holländska och då var man inte med. Men på det stora hela en bra kurs som innefattade det mesta av de tekniker vi jobbar med.

Stan
Amsterdam som stad var trevlig. Citykärnan var inte jättestor och i mitt tycke lätt att ta sig runt i till fots. Inga problem att ta sig fram, ALLA pratar engelska i princip. Holländare är dessutom ganska öppna och lätta att prata med. Skulle faktiskt kunna tänka mig bo här. Stans gamla bebyggelse är riktigt charmig, husen lutar åt alla möjliga håll vilket jag tycker är rätt coolt.
Amsterdam är ju ganska liberalt, se bara på Red Light District och på alla miljener coffeeshops. Var ju inte direkt ont om barer heller för den delen.
Inget som var dåligt då? Tja, det finns ju spårvagnar, detta djävulens påfund. Kommer de inte helt plötsligt från ena hållet så kommer de från det andra. En annan sak man ska se upp för är att det kommer cyklar från alla möjliga håll och ofta i ganska hög fart.

Så, det har varit en ganska trevlig vecka, lite trist på kvällarna när man reser själv. Men har sysselsatt mig med att gå och gå och gå, vilket nu gjort att jag har väldigt ont i högerfoten samt är lite stel i vaderna.

Så, för att betygsätta det hela, svårt, men säg 4 stora tulpaner av 5 möjliga för denna veckan.

5 kommentarer:

Tobbe sa...

Inte helt säker att den där länkningen blev som du tänkt?

Unknown sa...

Där skulle inte varit nån länkning, vet inte var den kom ifrån. Får fixa det när jag har tillgång till dator.

Åsa sa...

Härligt att du är nöjd med kursen och att du äntligen fick åka iväg. Nu dröjer det väl sisådär 10 år innan nästa kurs :)

Anonym sa...

Det bästa med bloggar är att rätta språket eller det rent estetiska ;-)

Unknown sa...

Så, fixat!