2008-10-28

Red Light District

Efter kursen idag gick jag bara hem till hotellet för att lämna väskan och gav mig sen ut på stan för att se mig omkring. Max 5 minuters promenad från hotellet ligger Amsterdams berömda Red Light District vilket kändes lite som ett måste att gå igenom för att se vad det innebar. Vilket jag inte var den ende turisten som gjorde. Var rätt fullt med folk redan vid 18-tiden.

Kändes dock lite märkligt med alla sexbutiker med fantasifulla namn, som Sex toys Outlet och Dildoland, men framförallt dessa små skyltfönster med tjejer i kändes helt absurt. De sitter på barstolar i en kombinerad dörr och skyltfönster och bakom står en säng i princip. Mycket mer får inte plats i dessa små "butiker". Dresscode är nästintill uteslutande minimala trosor samt BH. Såg ingen som gick in men såg ett par komma ut, bl.a. en kille som smilandes kom ut till sina fnissande polare. Som sagt, absurt! Men helt lagligt i Holland, tjejerna betalar skatt som för vilken annan serviceinrättning som helst.

Råder visst fotoförbud i området och man riskerar dels att få kamera beslagtagen eller sönderslagen och dels att åka på pyngel själv så feg som jag är ar jag inte tagit bilden ovan själv. :-)

Inga kommentarer: