2008-10-27

Väntan


Nackdelen med att vara i tid är att man får vänta. Sitter nu vid gaten och inväntar boardingen om ca 1 timme. Hoppat över mat nu, inte prisvärt, och hoppas på en ok middag på planet.

Rätt smidigt med elektronisk biljett, fast lite osäkert känns det. Fick inte ens nåt boardingkort, behövdes enligt biljettautomaten inte till min flight.

Kom igenom säkerhetskontrollen utan några frågor om mitt lilla hemapotek. Skönt. Känns som om jag hade kunnat lämna askarna hemma trots allt.

Varför är det så jäkla dyrt på flygplatser? Det står taxfree överallt, men har inte hittat nåt prisvärt. Nöjde mig med 50cl Cola Zero och en liten påse jordnötter och den notan slutade på ca 75 spänn!

5 kommentarer:

Åsa sa...

Ha ha ha det är ju som hittat, 75 spänn för lite gott gott :) Hoppas resan går bra, själv väntar jjag på att det ska bli läggdags, mörkt ute och jag är redan trött.

Anonym sa...

Middag på planet? Åker du inte Economy ditt lilla svin? Tror fan jag ska dra ett mejl till Uffe!

Taxfree ja... om du åker utanför EU eller något land i södra Europa. Skandinavien suger. Eller kanske Schiphool?

Unknown sa...

Du kan lugna ner dig Patric, det ingick fan ingen middag på planet, fick köpa en pytteliten sandwich o en burk mineralvatten till facila priset ~50spänn!

Tobbe sa...

Att det var bättre förr är ju kanske lite uttjatat men nog fan var det bättre förr när man flög! I alla fall vad gäller det som ingick i mat- och drickaväg.

Anonym sa...

Du får helt enkelt fynda lokala produkter och köpa lite "kakor" med dig hem :-)