2007-06-01

4 snabba recensioner del 1

Så, ska försöka beta av mina utlovade recensioner. Vi tar dem mer eller mindre i bokstavsordning, 4 och 4.

!!! (Chk Chk Chk) - Myth Takes

En OK platta, lite svår att kategorisera. Wikipedia klassar dem som postpunk-revival/dancepunk. Vissa låtar är väl mer än OK, men inte tillräckligt för att jag skulle springa benen av mig för att få tag på ett eget ex av plattan. Tydligen gruppens tredje platta och de är från Kalifornien. Plattan inleder med titelspåret vilket jag nog håller för den bästa låten. Sen blir det inte bättre! :-)

Betyget stannar vid 2 punkfrillor av 5 möjliga.

. . . . . . . . .


Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare

Modern engelsk rock'n'roll med lite punkkänningar. Catchy låtar. Gillade förra plattan med. Ganska högt tempo överlag. Man känner att de lyssnat in sig på äldre plattor från 70 och 80-talen. Det håller väl inte ihop hela vägen men på det stora hela en platta med få tillfällen att snabbspola. Även här är bästa låten, iaf i mitt tycke, första låten, "Brianstorm". (Nej, inte felstavat!)

Betyget blir 3 DrMartens av 5 möjliga.

. . . . . . . . .


Avril Lavigne - The Best Damn Thing

Här vet jag inte vad som hänt?! Känns som om denna unga dam lagt sin karriär bak och fram. Debuten som var så lovande, uppföljaren som var OK och så denna då som kanske varit OK om det varit en debutplatta och hon typ varit 15 år fortfarande. Nu är det varken eller! Ska i ärlighetens namn säga att jag inte lyssnat så mycket på detta, har inte kunnat jobba till det. Avstår från att väla ett bästa spår!

Betyget blir 1 felriktad karriär av 5 möjliga.

. . . . . . . . .


Kaiser Chiefs - Yours Truly Angry Mob

Engelsk rock'n'roll! Igen! Men detta är än bättre, iaf i mitt tycke, vilket Nöjesguiden inte verkar hålla med om. Bra låtar. Helt klart influerade av The Madness. Går mycket bra att koda till. Bästa spår, "Ruby" och "Thank You Very Much".

Betyget blir 4 plommonstop av 5 möjliga.

Inga kommentarer: