2007-06-25

Post Midsommar

Får väl sammanfatta midsommar lite kort! Inte riktigt i Parvan-klass men så att han vet vad som väntar om ett par år! :-)

Det regnade i princip hela tiden mer eller mindre. Som tur var var det uppehåll under den timme vi var i väg på midsommarstångsresning och dans kring densamma. Dock väldigt lite dans från vår sida. Var dessutom uppehåll under den timme vi var iväg och fiskade med smågrabbarna.

Min egenhändigt tillredda senapssill var godare än någonsin. Fantastiskt god! Hann inte göra löksill i år utan köpte den hos Holsts Fisk i stan. Men den var oxo väldigt god, liksom deras kräftsill. Köp din inlagda sillar, och allt annat fiskrelaterat, där istället. Mycket godare än Abbas inlagda plus att man gynnar en lokal handlare.

På tal om sill, sillabordet var lite frustrerande för min del. Hade sonen bredvid mig och all min tid i början gick i princip åt till att hjälpa honom samt skicka byttor runt till alla andra. Kunde inte börja äta riktigt fokuserat förrän sonen ätit klart och då var en del av de övriga oxo klara. Blev inte så mycket snaps heller, som för övrigt blev Hallands Fläder i år, men ett par sköljdes ner så att sillen hade nåt att simma i. Med småbarn peakar man redan där, för sen hinner man inte riktigt med ölandet som förr i tiden. Var nästan nykter när vi åkte hem strax efter 23-tiden. Fördelen med detta blir ju då att man inte är bakis dan efter.

Regnet till trots klarade jag mig med shorts och sandaler hela dan!

Våga vägra midsommarregn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste ta och testa Holst snart. funderat på det tidigare när du sagt det men det har helt enkelt inte blivit av. Käkade däremot spätta med dillmajonnäs på Lisas ikväll. Mmm...

Unknown sa...

Dessutom är de väldigt trevliga på Holsts med.