2007-06-01

Föräldraledig

Idag är första dagen på min kombinerade föräldraledighet och semester. Första 2 månaderna föräldraledig och sen 3 veckors semester på det. Detta ska jag fira genom att jobba lite! :-(

Tillråga på allt behöver jag åka in till jobb för att slutföra tidrapporteringen, eller rättare sagt påbörja den!

Trots att jag satt och skrev system specifikation till kl 23 igår kväll måste jag nog fila lite till på det. Det som sen saknas överlämnar jag med varm hand till Kapten Haddock som förärats mina delar nu när jag gått hem. Han hade ändå inte så värst mycket annat att göra! :-)

Nähä, då var frukosten avklarad! Dags att rymma upp lite här hemma, ser ut som ett bombat skithus. Saker precis överallt! Skitskoj!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför försöker du få det att låta som om det vore synd om dig som ska vara hemma och slappa i 3 månader ;-)

Unknown sa...

Gör jag? Inte medvetet iaf!

Men det är tyvärr inte bara att gå hem och slå om till ledig-mode när man kommer direkt från en lite småstressad sluttamp i ett projekt. Dessutom får man lämna över sitt lilla skötebarn precis innan produktionssättningen. Lite kluvet! Slipper ju iofs eventuella barnsjukdomar i systemet. Grattis Pelle! :-)

I mitten av nästa vecka kan man nog börja slappna av lite. Nästa helg är det helt borta. Den helgen ska jag vara konstant lite salongsberusad. Veckan därpå kan man boota om helt mha 2 sommarfester!

Kapten Haddock sa...

Tack ska du ha! Ännu en förbannad borttappad unge att ta hand om. Varför är det just jag som är utsedd till företagets hönsmamma? Jag borde åtminstonne få barnbidrag för alla dessa bortsprungna lamm jag har i min fålla (för ftg portalen borde jag även få ersättning för sveda och värk).