2007-06-04

Smått o gott

Barcelona
Vi upptäckte i fredags att sambons pass gick ut för ca 2 år sen och att vi inte hinner fixa ett nytt innan vi åker då det är en handläggningstid på 5-7 arbetsdagar. Man ska egentligen inte behöva men jag känner inte för att stå på flygplatsen i Barcelona och hävda min rätt till ingen nytta. Dessutom är fotbollsbiljetterna skrivna på henne och att hon behöver passet för att hämta ut dem. Så hon ringde till polisen och fick där veta att man kan skaffa ett provioriskt pass som bara gäller för en specifik resa. Detta kan man dock inte skaffa på vilken polisstation som helst utan bara på större orter. Jaha, så planen var att hon skulle köra ner till Malmö från Ängelholm dit vi åker på onsdag och där skaffa ett provisoriskt pass. Sen råkade jag kolla lite på polisens hemsida och där stod det att Karlskrona räknades till de större orterna. Så nu löser det sig förhoppningsvis.

. . . . .


WoW
Dingade inatt level 48, 75% av grundspelet avklarat. Men gud vad segt det gick i början, bara dog och dog. Stack till Blasted Lands istället och dog vidare där, men det gick iaf lite framåt. Till slut hade jag skrapat ihop 80000XP under mina timmar vid datorn och då blev det nog inte en enda första timmen. Ca 100000XP kvar till level 49. Dock blev det lite sent inatt, 0300 och upp vig 0630 så jag får se om jag orkar levla en gång till innan Barcelonaavbrottet. Så det är fritt fram för Patric att försöka komma ikapp från onsdag och en vecka framåt! ;-)

. . . . .


Pass
Ska kanske nämna att det provisoriska passet kostar 980:-!!! Det ska dessutom lämnas tillbaks efter resan. Det tog 2 minuter att fixa det! Ett vanligt ordinarie pass kostar 400:- i jämförelse. Sjukt!

. . . . .


Spam?
Fått 2 kommentarer från anonym avsändare som vid första anblick verkar väldigt oskyldigt, men det står i princip samma i bägge och länkar till samma sak. Lite osäker på om det är spam eller inte. Sidan som det länkas till är dessutom skitful. Verkar lite skumt!

. . . . .


Stundens ingivelse?
Tyckte mig hinna läsa ett blogginlägg hos Mr Nifty direkt efter lördagens fotbollslandskamp som verkade vara skrivit i raseri. Det försvann lika snabbt sen igen. Upphovsmannen hade väl hunnit sansa sig lite! :-)

. . . . .


Fotbollslandskampen
Vilket antiklimax! Det är väl det minsta man kan säga. Skulle inte vilja vara 29 år, dansk, bo i Göteborg och lite rund om magen idag om man säger så! :-)
Eller rättare sagt, det skulle jag aldrig vilja vara om jag tänker efter.

. . . . .


Gräsklipparen
Var nere på Granngården med gräsklipparen för idag jobbade tydligen Torsten som är en rackare på gräsklippare. Han trodde på att nåt membran kunde vara kass och vem är jag att säga emot honom. Han ska ju vara experten. Fick iaf lånat grannens klippare i helgen så att vi fick slagit ängen. Nu får det klara sig till efter Barcelona då även vår egna gräsklippare ska vara fixad. Fick dock ingen uppskattning på vad det skulle kosta. Ett membran lät ju inte alltför dyrt.

. . . . .


Mer pass
Ett ordinarie pass kostar 400:- i jämförelse!

. . . . .


Ännu mer passrelaterat
Sambon har tydligen lyckats slarva bort sin privata mobil medan hon var hos polisen för att fixa sitt pass. Så det blir väl till att ringa runt lite!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt galet stort inlägg. det var så man funderade på om du börjat plugga igen och skrev en C-uppsats eller dylikt ;-)

Måste säga att den där efterlängtade fotbollsresan bara låter dyrare och dyrare. Det där med passen låter ju inte heller riktigt seriöst. Sicka kostnader! Varför inte se MAIF - Elfsborg på onsdag istället :-D Fullt seriöst blir det en MAIF-match i sommar. Inte bestämt vilken dock.

Gällande WoW kommer jag nog aldrig ikapp. Känns inte som jag har tid att spela. Långa dgr på jobbet, sen lite träning. Sen 1-2 h spelande (max) och jag är astrött. Och detta gäller de kvällar jag varit hemma sista tiden. Ett seriöst mål är att levla upp från 43 till 46 medan du är borta iaf :-)

Unknown sa...

:-)

Har lite svårt för att skriva kortfattat ibland, vilket Tobbe kan vittna om.

I valet mellan Barca-Espanyol och MAIF-Elfsborg blir det nog det förstnämnda 100 gånger av 100!